Veranderingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag ben ik lekker een dagje vrij vanwege Kingdomday, dus een goede gelegenheid om even een verhaaltje voor jullie te schrijven.

Waar zal ik beginnen..

Ik heb weer een nieuwe sport ontdekt! Haha of ja ontdekt.. uitgevoerd ;) Ik ben 2 weekenden geleden namelijk voor het eerst wezen zeilen! En niet zomaar voor de lol, nee gelijk een zeilwedstrijd met LSR boats, bij ons op de lagoon. Sament met Paul en Netty gingen we de strijd aan tegen ik geloof 6 of 8 andere boten! De eerste 2 wedstrijden hadden we gelijk gewonnen, maar de andere 2 helaas niet ;) Het was op zich wel leuk om te doen; maar zo heel veel actie zat er nog niet in want er stond niet zo’n heel harde wind. En het is ook veel hetzelfde wat je doet.. Omdat je met 3 mensen op een zeilboat zit, heb je 1 iemand die doet sturen, dat was Paul, volgens mij noem je dat de helms man ofzo? En wanneer we downwind gingen, ging Netty op de voorkant van de boat staan om zo wind te vangen en het meeste wat ik heb gedaan was eigenlijk tacken. Tacken is van de ene kent van de boot naar de andere kant gaan om hem in evenwicht te houden. Verder wel een beetje de basis kennis van het zeilen geleerd, maar doe mij toch maar lekker waterpolo!!

Verder is er de afgelopen weken niet zo veel gebeurd. Afgelopen woensdag is Milou aangekomen op Sint Maarten :D! Die heb ik woensdags van het vliegveld gehaald en naar dr nieuwe huisje gebracht! Vanaf vandaag komt ze bij ons wonen, want er zijn nu twee kamers vrij gekomen.
Dat zijn ook gelijk de grootste veranderingen/impacts van de afgelopen 2 weken. MIchele heeft een eigen appartement gevonden en daar gaat ze vanaf vandaag in. En dat wil ook zeggen dat ze de auto meeneemt en ik nu met spoed op zoek ben naar een andere! Want als er iets is wat ik niet wil is het van iemand anders afhankelijk zijn.. dus nu aan het twijfelen of ik moet gaan huren of kopen ;)
Verder is ook Els vandaag het huis uit gegaan, haar vriend komt namelijk vanmiddag aan op SXM en dan gaan ze nog gezellig met zn 2en lekker vakantie vieren in een appartementje ergens anders.
Kort om, gaan we van 4 mensen in huis naar met zn 2en deze ochtend, maar vanavond komt Milou erbij!

Ondertussen zit ik alweer 16 weken op Sint Maarten! Dat wil zeggen dat ik alweer op de helft ben!! De tijd gaat echt zoo snel voorbij en zal alleen maar sneller gaan als ik vanaf januari ook op de zaterdagen moet gaan werken. Gelukkig heb ik het nog steeds erg goed naar mijn zin; heb echt een top stage!
Hoewel de afgelopen 16 weken zo snel voorbij zijn gegaan, begin ik stiekem het thuisfront wel een beetje te missen hoor! Maar gelukkig hebben we skype en daarmee heb je makkelijk contact.

Afgelopen weekend hebben we een kerstborrel gehad op het werk en het weekend daarvoor hebben we sinterklaas gevierd haha hoe bizar! As donderdag doen we met de collegas Secret Santa (suprise zonder gedicht :P ) dus zometeen even opzoek naar een cadeautje en natuurlijk een kerstoutfit shoppen. Het NL deel is natuurlijk dicht, behalve philipsburg denk ik, want er zijn vandaag maarliefst 6 cruise ships!!! Dus zometeeen maar even naar de franse kant.
Het hoogseizoen is nu echt begonnen, iedere dag zullen er een stuk of 4 cruise ships aankomen, en dat brengt een hoop toeristen met zich mee.
Verder liggen er bij ons in de lagoon nu ook echt super veel mega yachts!! Vorige week is de Mega yacht van Steven Spielberg (7seas) binnen gevaren.. echt een van de grootste boten die ooit door de brug zijn binnengekomen! Foto’s natuurlijk te vinden op mijn sites!

Volgens mij waren dit alle belangrijke punten wel weer!

Leuk dat jullie mijn verhalen nog steeds lezen en berichtjes achter laten.. ook vooral blijven doen :D

Veel liefs vanuit het warme Sint Maarten

  • 15 December 2010 - 18:09

    Nanja Wierda:

    Leuk weer een nieuwe update!
    Echt zo gezellie dat Loutje nu ook in St. Maarten is:D ik zou willen dat ik even de fiets kon pakken om op de koffie te komen daar bij jullie;)
    Ben benieuwd hoe je kerst en oudjaar gaat vieren daar in 't zonnetje - wij krijgen vanaf morgen waarschijnlijk weer sneeuw:P
    Knuffel uit Breda

  • 15 December 2010 - 21:49

    Mam:

    Ja, maar goed dat er skype is, het thuisfront begint jou ook erg te missen!!!
    Veel liefs,
    Mam

  • 15 December 2010 - 22:35

    Henriëtte:

    Hoi Marleen het gaat nog steeds goed zo te lezen. Ben wel Jaloers op het weer bij jouw en bij Susan en Martine en wij hier maar erg koud. Geniet van de warmte en fijne feestdagen.
    Groetjes Fam. Krol

  • 16 December 2010 - 03:36

    Lindie :

    Wij moeten ook eens skypen dan ;)!!!


  • 16 December 2010 - 09:33

    Madelon:

    Hey chick!

    Alles goed daar zo te lezen...ik heb weer teveel vrije tijd want ben mn baan kwijt dus ga dadelijk maar ff brownies bakken ofzo ;) Vanavond ga ik weer oppassen bij de van Kessels :D Veel plezier daar!

    xx

  • 17 December 2010 - 18:41

    Dorien:

    Hoi Marleen,
    Wat leuk al die yachten! En heb je Spielberg zelf ook nog gezien of ben je al gespot voor een film. Wie weet hoe een balletje ooit kan rollen.... Als het weer zo doorzet, hebben we een witte kerst. Ondertussen al spierpijn in mijn armen van al dat sneeuwvegen..... Tja Sinterklaas met familie Voets moet je nu missen, maar ik lees dat daar ook vele andere leuke dingen voor in de plaats komen!!!! Nina en Ise doen ook mee met de surprise, dus ik heb woensdagmiddag even 3 gedichtjes kunnen maken..... Dit terwijl de dames aan het paardrijden waren. Ja, ja dat worden al echte amazones.
    Groetjes Dorien

  • 19 December 2010 - 08:05

    Jaco & Yvonne:

    Hoi Marleen,
    Wat een ontzettend leuk kaartje heb je ons gestuurd, bedankt. Weer leuk om al je "avonturen" te lezen! Je maakt wat mee zeg.
    Vanuit een koud (brrrrr) en besneeuwd Nederland wensen wij jou fijne kerstdagen en uit een warm hart, het allebeste voor 2011.
    Liefs Jaco, Yvonne, Daan en Juul

  • 19 December 2010 - 12:06

    Astrid:

    Hoi Marleen , bedankt voor de mooie kerstkaart. Er ligt hier volop sneeuw. Volop genieten van de mooie jachts. Groetjes Astrid

  • 19 December 2010 - 13:47

    Wim,maartje,tom,trea:

    Heei Marleen!

    Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! Bedankt voor je kaartje, en nog heel veel succes en plezier!

    groetjes, de buurtjes.

  • 19 December 2010 - 17:36

    Maria:

    hoi Marleen,

    Bedankt voor je mooie kerstkaart. Ipv van een bikini doen wij wel een skipak aan. Hele fijne feestdagen gewenst en geniet van Kerst in de zon.
    Groetjes Maria

  • 21 December 2010 - 23:12

    Henriette:

    Marleen bedankt voor jouw mooi lieve kaartje. Probeer daar ook een mooi feest te maken en luid het nieuwe jaar goed in. Vele koude groetjes en de beste wensen.
    Fam. Krol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 75434

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: