La Course De L'Alliance - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu La Course De L'Alliance - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

La Course De L'Alliance

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 November 2010 | Nederland, Amsterdam

La Course De L’Alliance

Zoals ik in mijn vorige verslag al had vermeld zou ik dit weekend mee gaan met La Course De L’Alliance, kort weg CDLA. CDLA is een 3 daagse zeilrace met ongeveer 20 boten en voornamelijk locale deelnemers.
Op donderdag avond hadden we vanaf 16.00uur smiddags registration, gevolgd door een skippers briefing rond een uur of 19.00. Heel de week had min of meer in het teken gestaan van CDLA want er moest nog vanalles geregeld worden. Ten eerste was het niet zeker of dat het door kon gaan volgens plan, want normaal vertrekken ze op vrijdag naar St. Barths, maar omdat er ontzettend hoge golven werden voorspeld kon dat misschien van de baan worden geveegd.
Maar goed, ik heb in die week geregeld dat er snacks zouden worden geserveerd tijdens de skippers briefing en op donderdag zelf heb ik inkopen gedaan voor de committee boten, of te wel wat in geslagen om lunch te maken op de boot, en natuurlijk niet te vergeten al het vloeibare Lees bier, rum , fris en wat water :P haha verder heb ik mee geholpen met de goodybags in te pakken en tijdens de registratie om alles ook weer uit te delen.
Op vrijdag ochtend was het dan zo ver, om 7uur ‘ sochtends zijn Michele en ik Heather op wezen halen, vervolgens ontbijt ingekocht bij de franse bakker – lekkerrr- croissants en stokbrood natuurlijk! En toen de rest nog in gelaaien op de committee boot en finish boot. En rond een uur of 8 waren we allemaal op het water aan het wachten tot dat de 9uur brug open ging. Samen met Paul en Deborah (waarmee ik toen ook naar Grand Case ben geweest) en Michele op de committee boot gezeten, alles klaar gemaakt voor de start: boeis op de goeie plaats te water gelaten en alle vlaggen etc. Klaar gemaakt en toen begon om half 11 geloof ik de race. Er waren in totaal 3 verschillende klassen: cruising boats, Multihull class and Race class. Cruising class zijn zeilboten met 1 hull, en waar je ook op kan slapen en zijn groter dan de boten van de Race class. De Racing class boten zijn gemaakt om zo snel mogelijk te zeilen, daar kun je ook niet op slapen en zit ook geen wc etc. En Multihull class zijn boten met meer dan 1 hull :P haha De Committee boot was ook een Multihul / Catamaran. Maar goed, terug naar de vlaggen, iedere class heeft natuurlijk zijn eigen class flag en start op een andere tijd. Ik moest zorgen dat tegelijk met het geluid signaal waar Deborah voor zorgde, de juiste vlag mee om hoog of omlaag ging. Nadat de start voorbij was moesten we de boeien weer op halen en zijn we met de Catamaran naar St. Barths gevaren. De zee was erg woest, hoge golven etc. Dus was heeeeel blij toen ik weer aan de kant was aangezien ik best wel een beetje zee ziek begon te worden..
Aan gekomen in St. Barths moesten wij ons eigen inclearen, dus melden bij de marina en vervolgens terug naar de boat gegaan om daar te douchen en op te frissen. Daarna weer onshore gegaan (aan land) want we gingen met zijn alle ergens eten. Na het eten gingen de meeste teams weer gelijk terug naar hun boat of hotel want het was een lange dag geweest.. En ik heb dus voor het eerst op een boot geslapen! Echt ontzettend veel sterren waren er trouwens ook te zien, heel mooi!

Op zaterdag ochtend zorgde Michele voor ons ontbijt want die had die nacht wel in een hotel geslapen. Nadat we al vroeg weer op waren moesten we alles weer klaar maken voor de volgende race die naar het eiland Anguilla ging. Ook op zaterdag heb ik weer voor de vlaggen gezorgd en de rest van de rit heb ik mijn best gedaan om niet zee ziek te worden; of te wel op de trampoline gelegen voor op de boot. Eenmaal aangekomen op Anguilla waren we te laat om ons te melden, dus toen maar gelijk een drankje gedaan! Daarna weer terug naar de boot om ons te douchen en savonds hadden we met zijn alle buffet bij een restaurant wat erg lekker was! Vervolgens werd het feesten voortgezet in een kroegje aan de andere kant van het strand en zijn we ook nog bij een hele leuke strand tent belandt! Het strand op Anguilla is overigens erg zacht! Lijkt wel poeder! Dus heel de zaterdag avond op onze blote voeten gedanst onder de sterrenhemel en veel schik gemaakt haha. What happens at Anguilla.. stays at Anguilla.. dus details laat ik maar achterwege haha Ook die avond weer op de boot geslapen, hoewel ik ook mee kon naar het hotel..maar zeg nou zelf, hoe vaak krijg je de kans om op een boot te slapen En daarbij kwam dat wij wel warm water hadden en de mensen in het hotel niet haha!

Op zondagochtend zijn we al weer vroeg vertrokken terug naar Marigot (Hoofdstad Franse kant) naar Marina Fort Louise. Daar gezorgd dat alles in orde zou zijn voor de prijsuitreiking en uit eindelijk, moe en voldaan weer om 18.00uur terug in ons huisje

Kortom, het was een geweldig weekend!! Echt ontzettend leuk om zo’n regatta mee te maken. Natuurlijk was het ook wel leerzaam, want nu weet ik hoe ze het doen met de starten etc. En dit was nog maar een kleine regatta.. laat staan in maart DE Heineken Regatta!


Verder heb ik in de afgelopen 2 weken 3 films gezien in de bios haha! Ik ben naar de nieuwe Harry Potter film geweest op de dag dat die uit kwam! Vreemd genoeg de bios helemaal NIET uitverkocht! En alleen maar blanke mensen haha :P
Verder nog naar Life as we know it geweest and Due date :P Hier is de bios echt goedkooop, alle films $6,50 en op woensdag zelfs maar $4,- voor de vrouwen ^^

Op de planning voor deze week staat, werken werken werken, moeten veel doen! Daarbij komt dat Heather mijn baas donderdag voor een aantal dagen naar Amerika gaat, dus dan moeten Michele en ik het met zijn 2en doen.
Zaterdag is er weer zeilrace georgaiseerd door de Sint Maarten Yacht Club, dus hopelijk staat er dan wel wind en dan mag ik mee zeilen!

Oh morgen ga ik trouwens gezellig met mijn huisgenootjes tapas en cocktails doen in een leuk restaurantje

Liefs vanuit het warme Sint Maarten

Ps. Tante Dorien bedankt voor de verjaardagskaart die ik vandaag heb ontvangen Beter laat dan nooit haha ;)

  • 30 November 2010 - 02:22

    Lilian:

    haha ja ik heb inderdaad echt lang niks meer van me laten weten, heb het druk gehad en geen zin :P.
    Klinkt wel heel erg leuk die zeilrace! En op een boot slapen klinkt echt cool!
    Weer tot je volgende verhaaltje! :D
    Xxx

  • 30 November 2010 - 06:33

    Je Vader:

    heee Marleen dat is wel een mooie ervaring om met een zeilrace mee te doen en dat je misschien de volgende keer zelf mee mag gaan zeilen.En zeker het na zeilen is harstikke leuk,maar wel opletten op de juiste wind. groetjes

  • 30 November 2010 - 09:17

    Mama:

    Hoi meissie, het klinkt en leest weer fantastisch! Het is als een drrom nu het bij ons staat te sneeuwen en het erg glad is op de wegen!
    Hopelijk vogende keer zelf zeilen! ?
    Liefs en kus, mam xxx

  • 30 November 2010 - 10:31

    Margo:

    Klinkt allemaal weer leuk Leen:)!! Vooral dat dansen op het strand onder de sterrenhemel, hier sneeeeeeuwt het en is het ijskoud dus kan me het bijna niet voorstellen haha.

    Cheers!

  • 30 November 2010 - 12:29

    Henriëtte:

    Nou Marleen op watergebied ben je straks op alle markten thuis duiken zeilen zwemmmen. Maar feesten lukt volgens mij ook wel. Geniet en veel succes met je eerste zeilrace.
    Groetjes Fam. Krol

  • 02 December 2010 - 22:25

    Nanja Wierda:

    Leuk meis die ervaring alvast met een regatta:D, ik blijf je volgen hoor. Knuffel uit Breda

  • 04 December 2010 - 15:56

    Dorien:

    Hoi Marleen,
    Die kaart heb ik eeuwen geleden al op de post gedaan..... Maar inderdaad beter laat dan nooit. Klinkt inderdaad allemaal erg gezellig en leuk. Hier is het meer dansen en 'schuifelen' in de sneeuw! Nog veel plezier gewenst.
    Groetjes Dorien en de rest of the family.

  • 05 December 2010 - 14:11

    Astrid:

    Hoi Marleen, Leuke ervaring erbij, hopelijk dat het zeeziek zijn steeds minder wordt.
    En de volgende ervaring ook al gehad met het mee zeilen?
    En de zaak goed kunnen waarnemen toen je baas weg was.
    Geniet ervan
    Groetjes Astrid

  • 06 December 2010 - 03:07

    Simone Van Hövell:

    Hee Marleen!
    Superstom, ik heb je blog vrijwel meteen gelezen toen je 'm had geplaatst, maar helemaal geen reactie achterlaten! Maar jouw tijd daar klinkt ook super :) Ik ging trouwens op een Discovery dive, dan word je bijna letterlijk aan het handje gehouden door de instructeur ;) Maar ben wel van plan in Nederland m'n paddi te halen!

    Have fun nog hè, daar :)
    xxx

  • 06 December 2010 - 03:08

    Simone Van Hövell:

    PADI bedoel ik (a)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 75420

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: