Mega Yachts, Vliegtuig Spotten, Grand Case.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Mega Yachts, Vliegtuig Spotten, Grand Case.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Mega Yachts, Vliegtuig Spotten, Grand Case..

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Mega Yachts, Vliegtuig Spotten, Grand Case en eerste stage beoordeling

Gegroet lieve familie, vrienden en natuurlijk sinterklaas

Hoe is het in NL? Hoorde dat er veel water overlast is? Daarbij ook foto’s gevonden. .maare uhh dat stelt niet zo veel voor dan van wat er hier is gevallen ;) Tenzij dat ze niet de meest heftige foto’s online hadden gezet.

Maar goed, net zoals bij jullie liggen ook hier de pepernoten etc alweer een tijdje in de winkel!! Lekkerrrr! Maar naast de pepernoten, staan dan ook al gelijk de kerstbomen klaar haha. Hier is sinterklaas natuurlijk niet zo’n big deal als in NL, maar Kerstmis juist wel. Binnenkort zal ik dan ook de cadeautjes van familie Bruekers open maken, maar ik heb net jes gewacht tot dat de Sint ook daadwerkelijk in NL zou zijn.

Inmiddels is het al weer twee weken geleden dat ik mijn laatste blog heb getypt, hoewel dat niet zo heel lang geleden is, kan ik met toch niet precies herinneren wat ik allemaal heb gedaan (A) Wel probeer ik wanneer ik nieuwe foto’s heb ze ook gelijk online te zetten, en je weet wat ze zeggen; een foto verteld meer dan duizend woorden!

Ik heb mijn blog in kopjes verveeld, want ik hoorde dat sommige het ietwat lang vonden, maar nu kun je dus onthouden bij welk kopje je bent gebleven en een volgende keer weer de draad oppakken! Hopelijk motiveert dit jullie om mijn verhalen te blijven lezen. ( en berichtjes te blijven plaatsen, want dat vind ik erg leuk! )

Hoogte puntjes (na foto’s terug te hebben gekeken :P )
Vrijdag 5 November
Op vrijdag 5 november kwamen er 3 mega yachts binnen! Echt superrr groot, niet normaal en ook ontzettend mooi! Het hoogseizoen is nu dus officieel geopend. (Wat ook wil zeggen dat alle prijzen flink omhoog gaan.. )
Maar goed; terug naar de mega yachts! De mega yachts die komen bij ons de lagoon ingevaren! De Sint Maarten Yacht Club (waar ik stage loop voor de gene die dat ondertussen nog niet hebben begrepen), ligt namelijk letterlijk naast de Simpson Bay bridge. Vanuit onze office zien we dus mooi altijd alle schepen, zeilboten en yachten aan komen. Er zijn speciale tijden wanneer de brug open gaat, dus dan hebben wij even een break en gaan we naar beneden om ze binnen te zien varen. Het binnen varen gaat niet zomaar. De brug opening is namelijk heel erg smal en de boot moet heel nauwkeurig worden bestuurd. Meestal zit er voorop de yacht daarom ook iemand met een walkie talkie om de capitein te informen. Ook krijgen de yachten assistentie van de plek waar ze hun yacht zullen aanleggen er komen dan dinghies die alles in de gaten houden en wanneer de ruimte tussen de kant en de boot echt te krap wordt gaan ze met de dinghie tegen de jacht aan varen om hem van de kant weg te houden. Maar als je de foto ziet van hoe groot zo'n jacht is en hoe klein zo'n dighie is dan vraag je je natuurlijk af of dat wel zin heeft. Ondanks al deze maatregelen, was er op 5 november toch een yacht die de kant wist te raken en nu dus forse schade heeft. Niet alleen voor de hun eigenl schade moeten ze betalen, maar ook die voor de brug. Enfin, die eigenanren van zulke jachten hebben toch geld zat! Zo’n boot kost echt een fortuin en blijft geld kosten. Overal waar ze een brug door gaan moeten ze meestal een flink bedrag betalen. Hier in SXM moeten ze ook betalen om in de lagoon te liggen en dan komt daar nog het bedrag bij om aan een dock te liggen.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat wij een mooi schouwspel hebben iedere keer als er een yacht binnen komt!

Vliegtuig spotten op Zondag 7 & 14 November
Op zondag 7 November vertrok Mandy weer terug naar NL, daarom zijn we ‘sochtends met een aantal mensen naar het vliegveld gegaan om afscheid van haar te nemen. Vervolgens ben ik met Jacco, Martine en Pepijn nog naar Sunset gegaan. Sunset is een bar wat aan het begin van de landigs baan zit. DE famous touristen plek om vliegtuigen te spotten! Eigenlijk had Mandy ook mee gekund als ze gelijk mee was gegaan nadat haar koffers waren in gechecked. In principe hoef je namelijk pas naar het vliegveld te gaan als je je vliegtuig hebt zien landen.
Wij hebben daar toen met z’n 4en wat biertjes gedronken en verschillende vliegtuigen zien landen; daar natuurlijk mooie foto’s en filmpjes van gemaakt!
Voor de gene die ooit bij Maho zijn geweest zullen denken van waar is dat strand dan gebleven?! Maar door het slechte weer is heeeel veel zand weg gespoeld en is het strand zowat weg Hoewel, toen we er afgelopen zondag weer waren, was het al weer een beetje terug.
Nadat we de KLM hadden zien landen zijn we door gegaan naar Karakter, die beach bar die aan de lengte van de landingsbaan ligt, en toen hebben we het vliegtuig ook weer zien vertrekken! De KLM komt vanuit NL, maakt dan een korte stop op SXM, gaat vervolgens door naar Curacao; wordt daar schoon gemaakt en keert dan weer terug naar NL.
Gisteren stonden we weer op het vliegveld en bij Sunset omdat toen de ouders van mijn huisgenootje Els weer naar huis gingen en onze buurjongen Hans. Gisteren heb ik nog in de zee gezommen bij Maho omdat er weer wat meer strand was! Was wel vet, want wanneer er een vliegtuig aankomt voel je dat ook wel aan het water!

Grand Case
Op zaterdag 13 november zou ik eigenlijk met Michele en Paul Miller (Paul Miller is een man uit eigenlijk, zo wat gepensioneerd denk ik, die met zijn vrouw hier een 2de huis heeft en ook al jaren in Race Commitee zit voor Match Racing Cup and the Sint Maarten Heineken Regatta; hij kent alle zeilregels uit zijn hoofd en zeilt zelf ook) mee doen aan een zeilrace, maar omdat er geen wind stond werd die helaas gecanceled.
Toen maar nieuwe plannen gemaakt en die waren om gezellig met zijn 4en; wij en de vrouw van Paul naar Grand Case te gaan met de Dinghie. Een dinghie is een soort van motorbootje. We zijn in Simpsonbay op gestapt,waar hun wonen; zij hebben nl een ‘parkeerplaats’ achter hun huis waar de dinghie ligt; en toen bij de Franse brug de Lagoon uitgevaren. Vervolgens langs het eiland gevaren over de zee naar Grand Case. Grand Case is een dropje –in je raad het al- het franse gedeelte van st. Maarten in dit geval dus Saint Martin. Toen we daar aankwamen bleek zowat het hele strand weg te zijn omdat de zee erg hoog stond door het slecht weer. Er was gelukkig nog wel een restaurantje open waar we konden gaan lunchen, dus toen de dinghie geankerd en naar de kant toe gezwommen. Vervolgens heerlijk geluncht en daarna weer terug gegaan naar het vaste land.
Het was echt een heel relaxte tocht naar Grand Case, omdat je op een dinghie zit op de zee, zie je de eiland van een hele andere kant. We zijn langs verschillende stranden gevaren en hadden natuurlijk mooi uitzicht! Het was ontzettend helder weer en we konden zowat de ramen op de huizen van het eiland Anguilla zien! Het was echt een top dag! Zie de foto’s.

Eerste stage beoordeling
Inmiddels ben ik vandaag aan mijn 11de stage week begonnen. Dat wil zeggen dat ik er vorige week 10 weken zat en het dus tijd was voor mijn eerste beoordeling! SPANNEND haha. Gelukkig sturen ze me nog niet naar huis :P Haha nee grapje, alles is dik in orde! Heather is blij met mij en ze zegt dat ik goed in het team pas en ze me graag grotere verantwoordelijkheden wil gaan geven! Een beter compliment kun je natuurlijk niet krijgen!!
Verder hebben we zaterdag de Volunteer Kick-Off Party op de Sint Maarten Yacht Club; dit is een feestje zoals de naam al zegt om de vrijwilligers van de st. Maarten Heineken Regatta weer welkom te heten en om natuurlijk nieuwe vrijwilligers aan te nemen! Hiervoor ben ik op dit moment aan het zorgen dat we snacks hebben etc. Bier wordt natuurlijk verzorgd door Heineken ;)
Verder komen woensdag de Steering Committee polo’s binnen die ik heb uit gezocht, ‘ontworpen’ en besteld!! Dus nu ga ik eindelijk het eerste resultaat zien van mijn werk wat ik heb verricht!!
Voor mijn gevoel gaat het vanaf zaterdag allemaal echt beginnen, het wordt al steeds drukker en steeds leuker.

Course De L'Alliance
Volgend weekend zeil ik mee met Course de l’Alliance, dat is een kleine zeilrace die van Sint Maarten naar St. Barths gaat op vrijdag, op zaterdag zeilen we verder naar Anguilla en op Zondag gaan we weer terug naar Sint Maarten! Deze zeilrace wordt onder andere ook georganiseerd door de Yacht Club, door Heather dus, maar omdat die nu al plaats vindt ben ik niet meer betrokken geweest bij het organiseren daar van.
Hetvbeloofd een heel leuk weekend te worden!!

Ook opent op woensdag als het goed is de bar bij de yacht club! De yacht club heeft namelijk een restaurant en een bar die gerund worden door externe bedrijven. Door orkaan Earl die er was net voor dat ik naar Sint Maarten kwam was namelijk alles daarvan verwoest en zijn ze al sinds dien bezig met alles opnieuw op te bouwen en woensdag is het eindelijk zo ver dat de bar open gaat! Hopelijk gaat dan ook snel het restaurant open en dan kan ook bij de yacht club het hoogseizoen beginnen.

Nou, volgens mij heb ik jullie weer helemaal bij gepraat zo!
Ohnee; iets wat ik al veel eerder had willen vertellen is dat ik ondertussen op het strand lekker het boek heb uitgelezen wat ik van mijn teamgenoten had gekregen! Was erg leuk om te lezen!! Thanks dames

Verder wil ik jullie natuurlijk graag doorverwijzen naar mijn foto’s en filmpjes! Ik denk dat jullie die ondertussen wel weten te vinden dus have fun met kijken.

Liefs,

Marleen

  • 16 November 2010 - 08:34

    Smitske:

    Dus een bericht als deze vind je leuk?

  • 16 November 2010 - 10:11

    Tim:

    (H) Weer een leuk verhaal!:)

    x

  • 16 November 2010 - 10:38

    Dorris:

    Hey Marleen,
    Lees (bijna) iedere keer jouw verhalen, maar heb niet iedere keer de tijd om te reageren. Een aantal dingen zijn erg herkenbaar! En als ik dat zo lees, denk ik toch ook weer even terug aan mijn weekje SXM ;).
    Fijn om te lezen dat ons boek al uit is. Heb je je in ieder geval niet hoeven te vervelen op het strand.
    Geniet er nog van (maar dat komt zeker goed)!!!
    xx

  • 16 November 2010 - 11:26

    Lisan:

    Sow ja ik had de foto's gezien echt súper gaaf, ook fijn dat je een goede beoordeling had gehad! seee you on skype! xxxxx

  • 16 November 2010 - 12:21

    Fam. Ketelaars:

    Hoi Marleen

    Weer erg leuk om je verhalen te lezen en natuurlijk super goed dat je een goede beoordeling gehad hebt.
    Geniet er nog maar heerlijk van.
    Groetjes van ons allen, uit het erge natte Nederland.

  • 16 November 2010 - 12:53

    Jenny:

    Nice marleentje!!
    Wij hebben hier 20cm sneeuw ;)
    Veel plezier nog en ik ben blij dat je het goed naar je zin hebt!
    Kusss

  • 19 November 2010 - 17:56

    Marloes:

    Marleentje!

    Je hebt gewoon een vakantie daar! Heerlijk, ik ben jaloers. Zag ook al op de foto's dat je een beetje bruin bent, dus tegen april ga ik even een paar zonnebanken nemen!
    Het is wel rustig hier in holland zonder u, nacht van brabant was trouwens weer gezellig! Verhalen komen nog! Maar je pakje van halloween lijkt met op een carnavals jurkje, hihi! Kun je in 2012 gewoon aandoen! Meisje, nog heel veel plezier en succes op stage. Maar aan je stage beoordeling te zien heb je dat niet nodig!

    Dikke knuffel!

  • 20 November 2010 - 17:14

    Mama:

    wat een tijd beleef je toch daar en wat geweldig dat je zo'n goede beoordeling hebt gekregen!!! Ze heeft wel in de gaten wie er voor haar werkt! Geniet ervan maar dat hoef ik niet te schrijven. Kijk vanaf volgende week maar weer regelmatig op het postkantoor of er iets is aangekomen...

  • 21 November 2010 - 13:41

    Dieke Harkema:

    Echt top dat je beoordeling goed was:P Ik heb nu net mn eerste weekje er op zitten en ben heel erg benieuwd naar wat er allemaal nog gaat komen:P
    Have fun!!

    xx

  • 22 November 2010 - 18:38

    Madelon:

    Hey Marleentje!

    Goed om te lezen dat het nog allemaal erg goed met je gaat :D Ik ben ook weer druk aan het werk fulltime en bij de Leijgraaf ooit nog op zaterdag want eigenlijk kunnen ze me niet missen voor die kks ;) Afgelopen za weer 13 stuks over de vloer gehad hahaha! Veel plezier daar nog!

    xx

  • 22 November 2010 - 20:04

    Dorien:

    Hoy Marleen,
    Zojuist even je foto's bekeken. Wat leuk. Het lijkt me trouwens wel super leuk om zo'n grote jacht van binnen te zien! Heb je dat al kunnen regelen? Ik heb de indruk dat je het heel goed naar je zin hebt. Super! En dan ook nog een goede beoordeling, dat is natuurlijk helemaal tof. Geniet ervan.
    Groetjes Dorien

  • 23 November 2010 - 20:53

    Annemarie:

    Hey marleen

    Leuk om je zo te volgen, blijven we een beetje op de hoogte.
    Super fijn dat je stage goed bevalt en dat je veel verantwoordelijkheid hebt.
    Jij vermaakt je eigen nog prima zo te lezen.Heel veel plezier en succes nog, geniet er maar lekker van.

    ps. goed om te horen dat ons boek leuk was! ;) komen sommige dingen toch nog goed van pas.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 75437

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: