Mixed Feelings - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Mixed Feelings - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Mixed Feelings

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Hee carnavallers!! Hopelijk hebben jullie een leuke vakantie gehad en lekker kunnen carnavallen; dat het ik stiekem wel gemist hoor ;)

Zoo waar zal ik beginnen. In de afgelopen weken is er ontzettend veel gebeurd, het waren vermoeiende, lange maar ook zeker super dagen!!
Ik heb ontzettend veel te vertellen, daarom alles onder verdeeld in dagen, dus wanneer je niet de tijd hebt om mn verslag in 1x af te lezen, weet je waar je de volgende keer verder moet ;)

Volgens mij heb ik jullie nog niets verteld over de prijs uitreiking van de Kids Art Competition die op zaterdag 19 februari plaats vond. In de week daar voor heb ik alle art works op gehaald en vond op woensdag de judging plaats, daarvoor had ik 4 personen gevraagd die allen wel verstand hebben van kunst etc. Zo gezegd zo gedaan. Nadat de winnaars bekend waren heb ik de scholen op gebeld zodat zij de kinderen op de hoogte konden stellen. Helaas was dit niet helemaal goed door gecommuniceerd naar de kinderen met als resultaat dat er op zaterdag maar weinig kinderen hun prijs kwamen op halen. Erg jammer vond ik dat want had er veel tijd en werk in gestoken. Gelukkig kreeg ik van iedereen te horen dat ik het erg goed had gedaan en dat het niet mijn schuld was dat er niet veel kinderen waren.

De weken hierna zijn echt in een sneltrein vaart gegaan! De week na de KAC begonnen we iedere dag om 8uur s ochtends en was ik na 8en pas weer een keertje thuis savonds. Die week verder niet veel gedaan behalve gewerkt en energie op gespaard.

Regatta Week
Deze week begon op maandag 28 februari. Vanaf toen om 6uur sochtends begonnen.

Maandag en Dinsdag
Maandag en dinsdag waren best hectische dagen want op dinsdag vond the Budget Marine Match Racing Cup plaats, dit is een zeil race die ik niet precies kan uitleggen haha, maar in totaal deden er 8 teams mee, dat was de max. Voor de Match Racing werden alleen de zeilers geaccepteerd die het beste in de ranking staan. Die heb ik de afgelopen maanden allemaal uitgenodigd en toen gewacht op een bevestiging.
Op maandag vond er een press conferentie plaats en een eerste skippers briefing, daar voor moest natuurlijk het een en ander worden op gezet. Op dinsdag vond de race plaats. Daarvoor niet meer zo heel veel moeten regelen, alleen dat alles in orde was voor de pricegiving. Dit was allemaal erg goed verlopen!

Woensdag
Woensdag was de eerste registratie dag. Van horen zeggen komen er op die dag ontzettend veel zeilers naar de yacht club, maar ik vond het op zich wel mee vallen. Ik denk omdat iedereen best wel verspreid kwam.
Op Woensdag vond the Sailors Welcome Back Party plaats bij ons op de Yacht Club, een leuke band was ingehuurd en heb me prima vermaakt!

Donderdag
Op donderdag was registratie dag 2 en ook de Gill Commodores Cup, dit is een zeilrace voor Spinnaker class only. Dat is een speciale boot category. De Gill Commodores Cup wordt gezien als een soort van warm up race voor de Heineken Regatta, die officieel pas op vrijdag begint. Donderdag avond vond de prijs uitreiking plaats van deze race bij hotel, marina Port De Plaisance, ook was er een groot feest bij, de eerste van de 4 en dit vond echt een van de leukste feesten!! Het feest was in een grote tent, dat was maar goed ook, want het stond me toch een partij te regenen savonds, niet normaal!! Omdat het in een tent was, was het ook niet zo verspreid, dus dan kun je makkelijk mensen vinden. Ik hoefde gelukkig ook niet heel de avond in de volunteer tent te blijven, dus ben regelmatig rondjes wezen lopen om zo even te socializen met de andere interns en dan weer met het regatta team.
Iedere avond moesten we tot het eind blijven om alles mee op te ruimen en af te breken en zijn we gezamenlijk weer naar huis gegaan.

Vrijdag
1st day of the 31st St. Maarten Heienken Regatta
Iedere dag zag er ongeveer het zelfde uit. Om 6uur beginnen en vanaf 7uur kwamen alle vrijwilligers naar de Yacht Club om te ontbijten en met hun taak mee te gaan, start boat, finish boat, markleyer boat, pin end boat enz rond 8 uur was iedereen weer weg en was het bij ons rustig.
Op vrijdag ben ik, toen iedereen weg was, met een committee boat mee gegaan om de start van de boten mee te maken, dit was echt geweldig mooi om te zien!! Omdat er verschillende klassen zijn, zijn er natuurlijk verschillende starten, verschillende warning signals. Echt prachtig om al die boten te zien vertrekken, heb heel wat moois voorbij zien komen! Foto’s hiervan zijn al online te vinden.
Toen alle boten waren gestart zijn we weer terug naar de yacht club gegaan en daar ben ik toen samen met Valerie (nieuwe intern die pas 1 of 2 weken ofzo voor de regatta bij ons is begonnen voor de press en media etc) gebleven. Heather en Michele waren toen al naar de party location gegaan om alles mee op te zetten met het A-Team. Op zich wel prima om lekker op de yacht club te blijven, daar was het rustig, af en toe kwamen er mensen met vragen en verder beetje bij gekomen en mailtjes beantwoord ;)
Vrijdag avond was het feest op de Board Walk in Philipsburg, dat was echt mega mega groot!! 3 verschillende podia waren opgebouwd en was verspreid over heel het strand daar. Op zich was het wel een mooi feest daar, maar halverwege de avond was ik Milou en de andere interns kwijt en toen maar een beetje gechilled by de volunteer tent.

Zaterdag
2nd day of the 31st St. Maarten Heineken Regatta
Weer lekker vroeg begonnen, weer hetzelfde riedeltje als de vooraf gaan de dagen, helaas niet meer mee geweest op de committee boat maar op de yacht club alles een beetje in orde gemaakt. Rond een uur of 2 smiddags naar huis gegaan, toen lekker een uur naar bed kunnen gaan!! HEILIG! Haha even bij kunnen tanken. Rond 4 uur naar Marigot gegaan, de Franse hoofdstad. Daar was alles al op gezet en toen daar een beetje rond gehangen en gelopen. Savonds was hier een super gezellig feest! Het feest hier was ook niet zo groot, dus kon makkelijk iedereen vinden wat erg leuk was! Op zaterdag was de eerste dag dat er een VIP gedeelte was, en aangezien ik een all access pas had, daar mooi gebruik van gemaakt! Natuurlijk weer tot het einde moeten blijven, daarna de volunteer tent etc weer op geruimd en toen was het al weer vroeg in de ochtend voor dat ik thuis was.

Zondag
Final day of the 31st St. Maarten Heineken Regatta
Die ochtend weer lekker vroeg begonnen. Nadat alle vrijwilligers weer weg waren was er om 9uur sochtends een press conference met WYCLEF JEAN!! Hij zou die avond gaan op treden, maar hadden sochtends dus een press conference. Dit was wel vet om een keertje mee te maken, een hoop press en media die er op af komen. Verder was die ook wel relax, heeft zelfs nog staan staan rappen! Voor de gene die niet weten wie dat is, ik wist het van te voren ook niet haha, maar hij heeft verschillende awards gewonnen en is het broertje van AKON, die kennen de meeste wel. Een filmpje van de press conference staat op mijn hyves.
Zondag was overdag best nog wel een hectische dag, niet veel rust gehad en heel de dag mensen over de vloer in het kantoor.
Rond een uur of 6 was ik naar Kim Sha Beach gegaan, daar zou het laatste feest plaats vinden. Kim Sha Beach ligt op loop afstand van de de yacht club, dus dat was ideaal.
Door dat op zondag de starten van de boten allemaal waren verlaat, kwamen de boten ook pas laat aan, wat weer tot resultaat had dat de prijs uitreiking moest worden verlaat hehe, verder was wel alles goed verlopen. Brainpower had op getreden, daar niet zo veel van mee gekregen omdat dat direct na de price giving was en ik toen meteen naar de volunteer tent was gegaan om te eten. Na het eten ben ik mee naar het VIP podium gegaan, daar vervolgens bijna de rest van de avond gebleven. Vervolgens had Orange Grove op getreden, dat is een lokale band, maar die ondertussen ook al een tour door Europa heeft gemaakt en steeds bekender wordt, was erg leuke show! En tot slot, de hoofd act, de afsluiter; WYCLEF JEAN! Ow o wow wat een geweldige show heeft die man weg gegeven, echt geweldig!! Hij ging ook nog veel langer door dan dat de bedoeling was, maar dat vonden wij natuurlijk geen probleem! Was echt een super feest!
Nadat het eindelijk was afgelopen, natuurlijk weer alles op geruimd en met het team terug naar de Yacht Club gegaan, daar nog met zn alle een borrel gedronken, maar iedereen was zo kapot moe, dat het ook echt bij maar 1 borrel is gebleven.

Maandag 7 maart
Gelukkig niet om 6uur hoeven te beginnen die ochtend, anders had ik beter op de yacht club kunnen blijven ;) Maar lekker pas om 10uur. Die dag begonnen met alles op te ruimen en weer op orde te maken. De containers moesten weer worden in geruimd en natuurlijk ook het kantoor weer op orde maken. De bedoeling was om tot 2uur te werken, maar omdat het A-team pas zo laat er was hebben we tot 5uur gewerkt.

Dinsdag
Ook vandaag weer om 10uur begonnen, laatste dingetjes op geruimd en toen lekker om 2uur naar huis gegaan en de rest van de middag lekker gechilled met mn huisgenootje.

Woensdag
EINDELIJK VRIJ!!! Maar om 10.30 moesten we weer bij de yacht club zijn, toen zijn we gezellig met heel het team op de Passaat geweest, een zeilboot, en even lekker met zn alle na genoten van de regatta. Rond een uur of 3 was ik weer thuis en toen niet veel gedaan, beetje bij gekomen en uit gerust voor de avond. Op woensdag avond was er namelijk de Thank You party at the SMYC. Moest daarom om 18.00uur weer terug zijn, en toen alles een beetje mee voorbereid. De thank you party was voor iedereen die heeft mee geholpen tijdens de regatta, alle sponsors en volunteers maar ook zeilers. Dit was een erg geslaagd feest! We hebben gezellig met zn alle karaoke gedaan hahahaha. Het duurde officieel van 7-9pm, maar toch was het pas 12uur voordat ik weer thuis was ;)

Donderdag
Echt de eerste dag vrij!! Lekker uit geslapen, en smiddags met mn huisgenootje Saskia op souvenier jacht geweest in Philipsburg, dit was natuurlijk een middag vullend programma :P
’s avonds naar de bios geweest, alweer haah! Dit maal naar de film Hall Pass, wat wel een leuke film was.

Vrijdag
Ook lekker vrij!! Rond de middag samen met Saskia naar het hotel Sonesta geweest, daar heel de middag heerlijk aan het zwembad vertoefd.
Savonds eindelijk weer eens een ouderwets avondje op stap, eerst gezellig naar Soggy Dollar Bar en vervolgens naar Tantra!!! Goh dat had ik gemist haha :P

Zaterdag
Heerlijk uitgeslapen en smiddags met Milou naar het strand geweest. Savonds een house warming van Tim gehad en de bedoeling was om ook nog op stap te gaan, maar ik denk dat ik nog niet helemaal ben bij gekomen van de regatta, dus toen maar lekker naar bed gegaan.

En nu is het zondag, mijn huisgenootjes liggen nog op bed. Hopelijk komen ze er zo uit zodat we lekker naar het strand kunnen gaan.

Vanaf morgen weer gewoon stage lopen, wat we gaan doen, geen idee!! Haha alles is best wel een heel eind op orde, links en rechts moeten we nog wat banners op halen, maar dat duurt ook geen weken.
Ik heb officieel nog 3 weken stage (15 dagen :P) nu, echt heel bizar!! Een heel jaar naar de regatta toegeleefd en gewerkt en nu is het boem pats in 4 dagen voorbij.. dat is best raar kan ik je zeggen. Het gevoel op zondag avond, na de prijs uitreiking was ook best wel dubbel. Ik was KLAAR!! De regatta zit er op!! Dat is natuurlijk ook wel positief, want het was best vlekkeloos verlopen, maar aan de andere kant, mijn verblijf hier zit er nu ook bijna op Het is ook wel raar om dit verslag nu te typen, wetende dat dit waarschijnlijk de (een na) laatste ofzo zal zijn! Na de regatta heb ik nog lekker een weekje vakantie! In deze korte periode wil ik nog heeeel graag naar Saba en Puerto Rico, maar of dat gaat lukken is de vraag.. we zullen zien! Verder ga ik natuurlijk mijn best doen om zo bruin mogelijk terug naar huis te komen haha;)

Nou tot zover de laatste verhalen vanuit het nog steeds warme en zonnige St. Maarten!

Tot over 3,5 week!!

Liefs




  • 13 Maart 2011 - 17:08

    Lisan:

    whow, wat 'n verhaal! haha we hadden het al een beetje mee gekregen van de regatta, maar fijn dat alles zo goed is verlopen, en die feestjes ook allemaal leuk waren, maar had je liever carnaval op die feesten? ;p hahah, nou nog maar 3,5 dattt gaat snel! oehh heb je al een souveniertje hihi. nou heeeeel veel succes deze laatste dagen (weken) checkkk you laterrrrr, xliefs

  • 13 Maart 2011 - 17:33

    Lilian:

    Wooow echt weer super Marleentje!! Ik sprak toevallig een moeder bij de friettent toen ik zelf net thuis was en zij was de moeder van een meisje dat volgens mij bij jou in huis heeft gewoond en die is nu een maand terug ofzo.. maar ik ben d'r naam vergeten :P haha
    nog heeel veel plezier en geniet van je vrije week voordat je thuis komt! ;)

    Lieefs Lil

  • 14 Maart 2011 - 11:40

    Jenny Van Der Heijden:

    Wowww,, jeeej, ik snap dat je met een dubbel gevoel zit nu! Al die tijd hiernaartoe geleefd, en dan is het ineens voorbij. Wel heeel gek om te lezen dat je alweer bijna klaar bent nu! Ik moet nog 14 weken! PFoeee...
    Klinkt als een drukke maar voldoenende tijd, zo goed als alles ging hierom toch? Best gek! Kan me heel goed voorstellen dat de nodige souvenir inkopen gepland moeten gaan worden :D haha!
    Geniet nog van je laatste weekjes, en met die bruinheid komt het volgens mij wel goed ;) Wat ga je doen als je weer terug bent in NL?
    Liefsss xxxx

  • 14 Maart 2011 - 14:03

    Nanja Wierda:

    Hee meis! Wow, leuk weer even je update te lezen van de laatste weken hoe het allemaal is verlopen tot aan de Regatta;) Heerlijk dat het vlekkeloos is verlopen, maar maf dat je stage nu op zijn eind gaat lopen...hoop dat je nog lekker naar Puerto Rico kunt en iig lekker genieten van het strand en alle mooie feestjes:D Als je wilt kun je in mei/juni bij mij weekendje in Londen komen vertoeven?? :P Kussie!!!

  • 15 Maart 2011 - 13:27

    Heleen:

    Wauw wat een verhaal haha
    Je hebt zo'n beetje non-stop gewerkt. Wat zal jij aan vakantie toe zijn :D
    Geniet nog van de laatste 3.5 week want de tijd gaat steeds sneller.
    xxxx uit Suriname

  • 15 Maart 2011 - 13:29

    Heleen:

    P.s. je bent ook welkom op Suriname voor een korte vakantie :D :D

  • 16 Maart 2011 - 15:26

    Mama:

    Hoi Marleen,

    Wat kun jij toch schrijven zeg!!! Erg leuk om al wat we gehoord hebben nu te lezen. Hopelijk krijg je wat je ook verdiend; een goede eindbeoordeling van Heather!!! Je hebt super je beste gedaan! Ik ben trots op jou, liefs mam xxx

  • 19 Maart 2011 - 10:19

    Dorien:

    Hoi Marleen,
    Geniet van de laatste weekjes op St. Maarten. Fijn dat je terug kunt kijken op een geslaagde Regatta. Heineken zul je voortaan altijd 'zonniger' bekijken. Nog heel veel plezier in deze laatste fase en geniet er ontzettend van.
    Dorien

  • 20 Maart 2011 - 12:31

    Astrid:

    Je hebt weer goed je best gedaan met zo,n mooi verslag. Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen en dat je ervan genoten hebt. Wens je nog heeel veel plezier de laatste weken en geniet nog van de zon. Groetjes Astrid tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 75418

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: