Na erg veel regen, komt gelukkig veel zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Na erg veel regen, komt gelukkig veel zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Na erg veel regen, komt gelukkig veel zonneschijn!

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen in het koude NL!
Hoorde net op de radio dat het vannacht zn 2graden zal worden bij jullie? Ach gerum!! Haha
Hier is het nu zondag avond 21.20uur, en nog steeds erg warm! Ik denk wel 25 graden ofzo? Maar dat was aan het begin van de week wel even anders.

Op zondagavond begon het gezeik.. letterlijk! Regen Regen regen.. Hadden we lekker heel de dag gedoken met mooi weer en toen stonden we savonds bij een strandtentje nog even wat na te borrelen en toen was ‘t slecht weer.

Maandag was het weer ook niet best! Alleen maar regen, maar dat heb ik geloof ik in mn vorige verslag nog verteld, dus maar even verder met de rest van de week. Ohjaa ik was op maandag naturlijk nog steeds snot verkouden van die fitness, dus het toen maar even rustig aan gedaan, hetzelfde geldt voor dinsdag; ontzettend veel regen en nog steeds beroerd.
Wel ben ik dinsdag lekker wezen fitnessen.

Woensdag zou ik eigenlijk gewoon moeten werken, maar net voor ik wilde vertrekken belde Heather mij op, dat ik maar beter niet naar mn werk kon gaan omdat er zo veel regen was voorspeld en al was gevallen dat ze bang was dat mijn auto weg zou drijven als ik naar werk zou gaan. Naja, een vrije dag is meestal super chill!! Maar niet als je heel de dag in je eentje thuis zit en het is klote weer :S Maargoed, het was niet anders dus toch maar geprobeerd er het beste van te maken. ‘s ochtends gezellig met zusje lief geskyped! En verder beetje ge-internet, echt saai dus, want dat doe ik normaal ook ;) Toen was het om half 2 even droog, en ben ik naar het begin van de straat gelopen naar onze security guard. Voordat wij onze straat/estate in kunnen rijden moeten we eerst door een slagboom waar een bewaking staat die iedereen controleert. Dus ik naar die kerel gelopen om maar even met iemand te buurten. Naja was gezellig; was niet van plan zo heel lang te blijven, maar toen kwam me er toch een regenbui!! Heel zijn hokje liep vol met water; dus ik op een stoel zitten met mijn voeten op een emmer zodat ik mn schoenen niet zou verpesten haha XD En het regende en regende maar door; heel de straat stond blank, overal kwam water vandaan van hoger gelegen delen.. er leek echt geen einde aan te komen. Om 16.00uur ben ik toen maar met een auto mee gereden die de straat in moest en die heeft me thuis afgezet.. –eindelijk- Toen even wezen socializen met onze nieuwe onder buren. Weet niet zeker of ik het al had verteld maar sinds vorige week ofzo hebben we 2 nieuwe meisjes onder ons. Ik kende ze al wel van te voren en is op zich ook wel gezellig hoewel we ze niet zo heel veel zien.
Rond een uur of 5 kwamen gelukkig mijn eigen huisgenootjes weer thuis dus kon ik weer met iemand buurten. Die avond zijn we maar niet weg gegaan omdat het echt onverantwoord zou zijn. ‘savonds kwam de huisbaas even een grote lamp brengen voor wanneer de GEBE (power) zou uitvallen.. En je raad het al; savonds viel natuurlijk weer de stroom uit, dus ik wil die lamp aanzetten maar zijn de batterijen leeg.. heel fijn. Dus dat was denk ik het teken dat ik maar eens naar bed moest gaan.

Donderdag ben ik wel gewoon naar mijn werk gegaan. Maar al snel kreeg ik telefoon van Heather dat ze zou kijken wat het weer zou doen en me waarschijnlijk weer voor de middag naar huis zou brengen. Enfin. Ik had eigenlijk op de planning staan om tijdens mn lunch te gaan fitnessen, dus toen afgesproken dat ik dat zou doen en voor 13.00uur naar huis te gaan omdat dan weer veel regen werd verwacht. Zo gezegd.. niet zo gedaan. Ben ik lekker aan het fitnessen, gaat er ondertussen een curfew uit. Een curfew is een wegverbod voor iedereen op het eiland. Iedereen moest om 12 of 13.00uur geloof ik naar huis, zodat er om 15.00uur niemand meer op de weg was. Maargoed, ik wilde dus na het fitnessen eerst nog boodschappen etc doen want ik had echt helemaal niets meer! En ik moest nog even een collega weg brengen, dus wij eerst langs de french bakery gereden voor vers stokbrook; was die al dicht.. Toen stonden we in de file.. Ondertussen beiden erge honger gekregen en toen onderweg maar door de macdrive gesjeest omdat die toch op de route lag. En dat was maar goed ook; want toen ik om 14.00uur bij de supermarkt aankwam was die al gesloten! Of te wel geen eten want ik had alleen nog maar Malibu in huis lol. Dus toen maar naar huis gereden en daar waren mijn huisgenoten ook al. Toen zat er niets anders op dan thuis blijven, hoewel het de rest van de dag droog is gebleven hehe, ze hadden eigenlijk beter een curfew voor de woensdag kunnen geven.. ’s avonds waren we het vort zat om thuis te zitten dus zijn we gezellig met de buurjongens uit eten geweest. Door de curfew was er natuurlijk een hoop dicht; zelfs de domino’s en de mac, maar gelukkig nog een restaurantje gevonden wat wel open was ^^ Daar lekker gegeten en vervolgens nog even bij ons gechilled.

Vrijdag was weer een gewone werkdag, lekker van 9-5 op kantoor.. hehe en daarna ben ik nog even mn energie bij de fitness eruit gaan sporten. Wel fijn als je een hele dag achter je pc zit om dan even stoom af te blazen! ’s Avonds hadden we afgesproken met de mensen uit Philipsburg en de buurjongens om bij ons pannenkoeken te eten! Dat was erg gezellig; maar wel een avond vullend programma aangezien we maar 1 pan hadden en we met 9 mensen waren haha XD Natuurlijk zijn we naderhand met degene die nog zin hadden weer opstap geweest in Tantra! Die avond het zelfs voor elkaar gekregen om in de VIP ruimte te belanden haha! Wat een gezelligheid was het weer die avond! En er waren echt ontzettend veel NL in de club zeg; niet normaal; heel veel mensen die ik nog nooit had gezien maar was wel erg leuk! Ook de Heeswijkse import ontmoet daar! Er zitten hier een aantal meiden van de PABO Veghel hier voor stage waarvan 2 uit Heeswijk.

Zaterdag eerst even bijgekomen van de vrijdag avond en ’s middags naar Karakter beach bar gegaan, want daar zou de Amstel Bright party plaats vinden! Amstel Bright hebben we volgens mij niet in NL omdat het echt een beach biertje is. Oh ik zie nu op mijn amstel bright handdoek staan dat ze het allen verkopen op Aruba, Bonaire, Curacao en Sint Maarten, dus zeker niet in NL ondanks het een bier van Heineken is. Maargoed, zaterdag was er dus een feest georganiseerd voor alle NL stagiaires. De eerste 30 mensen kregen een Bright goody bag! Altijd leuk! Haha Ik heb er natuurlijk ook een aangezien we al heel de middag op het strand zaten en er dus als eerste waren ;) Verder was het niet zo heel boeiend, ze hadden een speciale studentenmaaltijd voor ons voor 10dollar en ze gingen rond met bitterballen en andere hapjes :D Dat was natuurlijk wel een succes! Verder was er ook nog een quiz met vragen over het eiland, voornamelijk over Heineken en de Heineken regatta.. nou dat was voor mij natuurlijk een eitje en daarmee een bucket bier gewonnen haha i likee! Rond een uur of 23.00 zijn we daar weg gegaan; want er was natuurlijk feest op St. Maarten vanwege de status aparte! Er zou echt heel veel georganiseerd zijn voor zaterdag avond en zondag, maar due to weer voorspellingen ofzo? Of misschien iets anders wat nog niet goed geregeld was, was er een hoop afgelast gisteren en vandaag. Maaaaaarrr om 00.00 was er wel vuurwerk te zien! Verder was er ook een hoop muziek op straat en vanalles! Was wel leuk om even te zijn! Maar omdat ik vandaag om 8.30 weer in Philipsburg moest zijn voor mijn eigenlijk laatste duik voor Padi, vond ik het verstandig niet helemaal tot het einde te blijven en ben ik rond half 2 maar eens op huis af gegaan.
Dus tante Dorien, hier hebben we inderdaad veel gehoord over 10-10-10! Heel veel promotie etc is ook op de radio geweest! En het zou eigenlijk heel wat worden; helaas is dat nu uitgesteld naar 11-11-10.

Vandaag was het weer vroeg dag! We zouden onze laatste duik hebben op het reef in Cable bay! Het was gelukkig weer stralend weer, dus zag er allemaal goed uit. Wij waren weer met heel de groep op de boot + nog 2 andere mensen die gingen duiken, maar niet verder met ons mee. Hun waren met zn 2en het eerst van de boot af, maar er stond een ontzettend sterke stroming op zee! Onze instructeur had ons verteld goed aan het touw vast te pakken en daarna met zn 4en naar de achterkant van de boot te gaan en vervolgens daar naar beneden te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Maar dat deden die andere 2 duikers niet die met zn 2en en een begeleider weg gingen. Bij ons ging alles perfect en waren naar de bodem gegaan op zn 18 meter geloof ik. Ondertussen was ook de 2de van de 3 groepen in het water gegaan, maar in tussentijd waren de 2 andere duikers zoo ver mee genomen door de stroom dat de boot ze moest komen halen, of te wel onze 3de groep kon niet meer duiken. Wij waren natuurlijk al lang op de bodem en hadden hiervan niets mee gekregen, dat hoorde we pas toen we na een dik half uur weer boven kwamen. Onderwater hadden we echt veeeeeel beter zicht dan vorige week in Little Bay! Heel veel visjes vandaag gezien, een TURTLE! Een plopvis of hoe je ze ook noemt :P zo’n ronde vis die zich zelf op kan blazen en we klein wordt. Verder nog een slang of zo iets gezien en een aantal wrakken, echt super mooi!! Eenmaal weer terug op de boot zijn we weer helemaal terug gevaren naar de haven, daar de 2 andere duikers afgezet en toen –helaas- door gegaan naar Little Bay ipv naar een ander rif; dit moest vanwege de te sterke stroming. Omdat wij al 1 duik hadden gehad hoefden we er nog maar eentje. (in totaal moet je 4 duiken hebben gemaakt voor je PADI). Zo gezegd zo gedaan. Het enigste wat ik nog moest, was met het kompas onderwater de goede kant op zwemmen, dat was niet zo moeilijk maar wel leuk dat het lukte! Omdat wij nog maar 1 duik moesten maken waren we natuurlijk sneller klaar dan de andere groepen, dus toen was het tijd om te relaxen! Lekker van het zonnetje genoten en nog even in het oo zoo mooie blauwe water en uitzicht genoten!! [zie foto’s] Rond een uur of 13.30 weer terug bij de haven. Daar nog even ons logbook ingevuld waarin je bij houdt hoeveel duiken je hebt gemaakt. Dat met betrekking tot verdere brevetten halen; en nog even lekkere rumpunch gedronken met zn alle. Omdat vandaag niet iedereen naar het rif was geweest krijgen we allemaal nog een gratis duik! Echt relax dus en dan wel weer naar rif! Ondertussen natuurlijk mega honger gekregen van al dat zwemmen! Dus toen even lekker gegeten. Rond 15.00uur moest ik weer terug zijn bij de duikschool om mn PADI examen nog een keer te maken (A) Deze keer wel gehaald; had maar 1 fout :D ! Nu heb ik dus officieel mijn PADI gehaald :D!!
Sowieso ga ik nu verder voor mijn advanced diploma! Daarvoor moet ik geloof ik 3 aparte duiken ofzo maken? Daarna heb je nog rescue diver en dat lijkt me ook wel leuk! Maar wat me het aller vetst lijkt is om DIVE MASTER te worden! Dan word je begeleider bij het duiken (dus geen echte duikles geven; maar wel assisteren) Ideaal bijbaantje dus!! Maargoed; hier moet ik nog even over denken; want het kost natuurlijk veel geld; veel tijd (want je moet zn 60 duiken in totaal hebben gemaakt daarvoor ) en je weekenden die zo zeldzaam zijn worden bijna allemaal besteed aan duiken en ik moet vanaf 19oktober hier mijn auto gaan delen met Michele die op de 19de aan komt.. dus ja beetje lullig als ik die altijd nodig heb om te duiken; morgen maar even overleggen met mn baas!
…Maar ik zie het wel zitten; na mn studie ergens op een tropisch eiland of Australië aan de slag te gaan als dive master! Gratis duiken, geld verdien, ergens op een super mooie plek!! Wat vinden jullie?! ;)

Rond een uurtje of half 6 was ik vanavond weer thuis, toen even mijn belevenissen aan mn huisgenootje Els verteld en even gebuurt met de onderburen. Ondertussen had Els de buurjongens op pad gestuurd voor pizza’s haha! Dus lekker met zn alle pizza gegeten. Na het eten waren ze meteen pleite want iedereen had een erg zwaar weekend achter de rug. Ook ik wil nu graag naar bed, maar wilde nog even mijn belevenissen met jullie delen ;) Ik heb echt ontzettend veel zin om met het duiken verder te gaan; hopelijk mijn dive master halen als dat er in zit.. zou super vet zijn toch!

Op dit moment ga ik nog even niet vooruit kijken naar de rest van de week, ik zie het vanzelf wel gebeuren. Nu lekker naar mn bedje toe; bij komen; en morgen weer naar het werk.

Oh wat trouwens een ontzettend groot nadeel van het klote weer was afgelopen week, is dat de was niet gedaan is op maandag :S Op maandag, woensdag en donderdag ofzo komt de schoonmaakster altijd en op maandag wordt de was gedaan. Maar de was wordt hier altijd buiten gedroogd en door het slechte weer had ze dus besloten om niet te wassen, dus heb nu al van 2 weken was verzameld; JAK! Lekker dan; heel de week met maar 1 handdoek gedaan omdat ik vorige week zondag mn laatste handdoek had gepakt met de veronderstelling dat het maandags toch gewassen werd.. viel dat even tegen. Maar net de huisbaas gesproken en die zei dat ze morgen gelukkig gewoon komt.. Thank god!

Nou volgens mij waren dit echt alle hoogte punten van deze week!
Ontzettend leuk dat jullie mijn verhalen lezen en berichtjes plaatsen! Maaruh Luuk; jij als vaste lezer; heb wel je berichtje gemist bij mijn vorige verslag ;) Ik denk dat wij van de week wel even verder gaan chatten over het duiken, wat jij ;)

Voor de mooie duikfoto’s van deze week Oh en om te zien hoe onze buurjongens er voor zorgde dat de nieuwe koelkast boven kwam omdat de andere kapot was; zie volgende link (of natuurlijk hyves en facebook)

http://picasaweb.google.com/107822579919834506356

Ondertussen is het al weer bijna half 11, dus ik ga nu ook maar eens te bed!

Liefs,

Marleen

  • 11 Oktober 2010 - 08:18

    Mam:

    Wat een leven heb jij toch daar! Gelukkig is het nu weer goed weer en de wateroverlast voorbij!
    Knap gedaan hoor je PADI gehaald en van wie heb jij die drang naar de onderweaterwereld? xxx mam

  • 11 Oktober 2010 - 09:59

    Margo:

    Heee Leentje! Wat superleuk van dat duiken.. Klinkt alsof je een nieuwe hobby hebt;)! je moet eigenlijk zo'n goedkoop onderwater toetstel kopen dan kunnen wij ook op de hoogte blijven van wat je allemaal ziet! Als je t echt heel leuk vind, gewoon volhouden en kijken hoe ver je komt. Verder heb je volgens mij wel geluk met je werk, je hebt al heel wat extra vrije uurtjes kunnen meepikken! Mazzel:). Goed dat je weer aant sporten bent, ik heb me dit weekend ook weer ingeschreven dus ga er van de week ook maar weer aan geloven. gelukkig is de airco bij ons beter afgestemd;). Hopelijk word je was weer stralend schoon vandaag;)!

    XXX!

  • 11 Oktober 2010 - 17:43

    Lisan:

    whowwwww, damn. ik ben echt jaloers, ik wil ook daar duiken! zie dat mooie blauwe water! Mmm kun je geen foto's maken onderwater ofzo met iemands onderwatercamera (A) ben ik wel benieuwd naar! hahaha nou je hebt heel je toekomst al bepaald zie ik wel, zou zeker wel een chill bijbaantje zijn! Naahh, kijk eens aan, flik aan het sporten?! goed bezuuuug! hahahaha. Oeff. je was nogsteeds niet gedaan? ik hoop vandaag wel voorje. Waarom moet je samendoen met je auto, das toch helemaal niet fijn? gaat zij dan ook bij jou op kantoor werken?
    oeeh en wat 'n eer ik sta gewoon in je verhaal yay, met ons uurtje skypen! hahaha. Nou, good luck this week, and i talk to you laterrrrr!
    lots of love,

  • 11 Oktober 2010 - 17:53

    Liefste Nicht Chantl:

    Wat blijft het toch leuk om te lezen allemaal!.. Maar je moet idd maar eens kijken of je eens wat foto's onder water kan maken! Dat zou wel echt cool zijn!..
    Liefs. X

  • 12 Oktober 2010 - 17:28

    Nanja:

    ahh toppie weer hoor je verhaal :D klinkt zo gaaf al die duikervaringen!:D ik houd ze allemaal goed bij hoor je blogs! ook al laat ik niet altijd 'n berichtje achter ;)
    X

  • 13 Oktober 2010 - 08:11

    Tim:

    Ik wist wel dat jij goed kon duiken;) want je kijkt ook altijd te diep in het glaasje(A)

  • 13 Oktober 2010 - 14:20

    Heleen:

    Echt leuke foto's heb je op Picasa staan! Het ziet er allemaal zo mooi uit.

  • 16 Oktober 2010 - 10:36

    Joyce:

    Nou, dat is een lang verhaal!
    haha, wel heel leuk om te lezen.
    Jij vermaakt je prima daar zo te lezen. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Veel plezier nog xx

  • 17 Oktober 2010 - 13:15

    Astrid:

    Wat een verhaal weer,leuk om te lezen.Gefeliciteerd met je padi.Het is zeker een uitdaging om er verder mee te gaan. Het is te hopen dat je nu niet verkouden wordt van de regen. Groetjes ook van Oma

  • 22 Oktober 2010 - 15:28

    Dorien:

    Hee Marleen,
    Gefeliciteerd met je PADI. Ik lees dat alles OK is op St. Maarten.
    Goed om te lezen.
    Hier ook alles OK.
    Groetjes Dorien en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 75423

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: