H-e-i-n-e-k-e-n give me my Heineken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu H-e-i-n-e-k-e-n give me my Heineken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

H-e-i-n-e-k-e-n give me my Heineken!

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Een goede middag!

Hier even snel een update van de afgelopen week. Op het moment zit ik nog op kantoor want het is hier nu net 13.00uur geweest maar heb niet zo veel te doen, dus ik dacht laat ik maar even een nieuwe story onlne zetten.

De afgelopen week is niet zo heel boeiend geweest, maar wel weer ontzettend snel voorbij gegaan!

Dinsdag ochtend hadden we eerst een bijeenkomst in het WestInn Hotel, menn dat is echt een compleet dorp joh! Echt super groot!! Daar kregen we presentatie over de Iphone en de mogelijkheden naar mee met betrekking tot info verspreiden voor toeristen. Daarna naar een andere zaal en toen kwamen er vertegenwoordigers langs van verschillende tourism offices van de hele weereld. Wij hebben hun verteld over de SXM HR, en dus nieuwe mensen ontmoet waarmee we misschien kunnen samenwerken. Was opzich wel interessant voor mij om te luisteren. Ik mocht eerder naar huis van mn stage omdat ik ook eerder was begonnen -ideaaal!- Savonds ben ik op stap geweest omdat er iemand jarig was, dat was natuurlijk erg gezellig!

Op woensdag ochtend moest ik al om 8uur op mn werk zijn want we hadden een vergadering met de board, poehh dat was wel erg vroeg! 's Tussen de middag zijn we (Heather, Maaike & ik ) een fitness abbo wezen afsluiten bij de fitness tegen over het werk. Eigenlijk zou ik ook woensdag eerder naar huis mogen, maar ik had om 17.00uur nog een meeting gepland met verschillende leraren van het eiland hier om te brainstormen voor de Kids Art Competition ( een wedstrijd voor kinderen op het eiland dmv knutselen/ tekenen etc. om ze zo meer bij het zeilen te betrekken; dit moet ik in mn eentje organiseren) Savonds zijn we wezen eten bij mensen in Philipsburg! Zouden dat eigenlijk bij Rob doen, die woont er iets buiten; maar toen we daar waren kwamen we er achter dat zijn gas op was haha XD Dus toen maar naar Jasper, Marije en Maartje gegaan in Philipsburg. Hun wonen op Frontstreet; DE winkelstraat van de NL-hoofdstad en aan zee! Na het eten hebben we toen ook nog even over het strand gelopen. Hun kunnen ook alle cruise schepen zien, want die komen daar aan; echt een heel mooi uitzicht. Wanneer zo'n cruise schip in Philipsburg ligtr wordt de straat afgesloten omdat er dan zoooo ontzettend veel mensen daar zijn, dat je er niet meer doorheen kan met de auto.

Donderdag ochtend heb ik gewoon gewerkt, maar naar de lunch mocht ik naar huis, omdat ik op woensdag vroeger was begonnen en langer was door gegaan. Dus toen was het tijd om te SHOPPEN!!! Samen met Maaike ben ik naar Marigot geweest (franse hoofdstad) en daar op zoek gegaan naar nieuwe schoenen en kleren hihi. Heb nieuwe birckenstocks, 3 jurkjes en een topje ^^ I likee! Om 4uur waren we wel weer uit geshopt dus toen nog even lekker naar het strand gegaan! En savonds ben ik nog even op stap geweest :)

Vrijdag ochtend stond ik om 8uur al bij de fitness! Wooww wat een drama om te sporten haha, is echt al veel te lang geleden (als je het berg op lopen niet mee telt), ga op dit moment dan ook kapot van de spierpijn gehehe XD Wel een beetje jammer is dat ze hele oude apparaten hebben :S En ze hebben daar de airco op volle toeren staan dus dat is ook niet fijn als je jezelf helemaal in het zweet werkt en er dan koude lucht op je wordt afgeblazen pff.. Maar goed; wel even sportief bezig geweest :)
Vrijdag avond zijn we met de buurjongens & mensen uit philipsburg uit eten geweest bij de Bucceneers en daarna ben ik met de buurjongens door gegaan om te stappen! Kon mooi met hun mee rijden, dus ideaal! Helaas gingen ze vroeger naar huis dan ik; maar kon met iemand anders mee rijden. Toen de Tantra dicht ging wilde de bob nog naar een strip tent - die zitten hier trouwens echt onwijs veel! - maargoed; ik had geen keus dus moest mee, hoewel ik liever naar huis ging. Toen we daar waren was opeens onze bob naar huis gereden zonder ook maar iets te zeggen - best wel genaaid dus- en toen zijn wij uiteindelijk om kwart over 6 daar de tent uitgezet en op zoek gegaan naar een andere optie.. Alles is natuurlijk gewoon goed gekomen :)

Zaterdag natuurlijk super gaar, en had me voorgenomen nog te leren voor mn PADI. Verder heb ik samen met Richie boodschappen gedaan voor zn bbq en housewarming! Dus alles voorbereid en toen ben ik er savonds nog even langs geweest. Was niet zo heel lang gebleven want voelde me niet echt lekker; volgens mij heb ik kou gevat bij de fitness ofzo? En ik moest gisteren al om 8.30 weer in Philipsburg staan voor het duiken :)

Nouu zondag dus mooi op tijd daar; spullen klaar gezet en toen gingen we met de boot naar Little Bay! Ik voelde me nog steeds beroerd door mn verkoudheid, dat ook tegen hun gezegd want dan kun je beter niet (zo heel diep) duiken, maar heb het toch gewoon geprobeerd, want hun duiken zelf ook; ook al zijn ze verkouden.Wij zijn ook maar tot 8meter gegaan gister.
Dus toen begonnen; we hadden eerst een aantal dingen herhaald die we 2 weken geleden in het zwembad hadden geoefend. Dat ging allemaal prima! Het enige vervelende weas dat ik soms mn oren niet kon klaren door mn verkoudheid, dus dan een stukje terug naar boven en dan weer verder naar beneden etc. net zo lang tot ik beneden was. We hebben dingen gedaan zoals je masker afzetten en dan weer opzetten en klaren, buddybreathen, je loodriem af doen aan de oppervlakte maar ook onder water en vervolgens weer op doen, je duikvest uit doen aan de oppervlakte en onderwater en vervolgens weer op doen etc.
En bij het tweede deel, na de pauze zijn we eerst 20min. onder water over de bodem gegaan en gezwommen, rond gekeken etc. Lagen een aantal wrakken in het water, een kanon want van Fort Amsterdam naar beneden was gevallen in het water. Natuurlijk ook vissen gezien & een rog etc!
Rond een uur of half7 was ik weer thuis, toen gegeten en vervolgens nog even naar la bamba geweest met een aantal mensen die nog niet helemaal totalloss waren van het weekend, hoewel ik zelf wel erg moe was; toch even gegaan. Gelukkig rond een uur of 12 weer thuis.

Nu ben ik weer op kantoor; echt snotverkouden, JAK! Dus nu maar even rustig aandoen, hoewel; vanavond misschien toch nog even naar het Casino haha!

Verder heb ik vandaag ook te horen gekregen dat ik mijn stageplan is goed gekeurd, hehe eindelijk! Dus nu kan ik met een gerust hart verder ;) haha

Op de planning staat voor deze week niet zo heel veel. Ik ga zo snel mogelijk mijn VIP card voor Bliss op halen. Bliss is echt een super mooi club, volgens mij heb ik daar een keer iets over verteld! Heb mooi gratis kaarten kunnen regelen via mn stage haha (normaal kosten ze zn 80dollar geloof ik) Dus misschien daar van het weekend gebruik van maken, tenminste als het op vrijdag open is; zondag gaan we voor de laatste keer duiken en dan heb ik als het goed is mn PADI! Zondag gaan we naar een rif, volgens mij zn 18meter diep. En voor dat je gaat duiken mag je absoluut geen Alochol drinken, ook is het beter omdat er na niet te doen.. of te wel heb al 2 dagen geen alcohol gehad maar nu wel opeens rode vlekken op mn arm. .hmm zou daar een verband tussen zijn? Of heb ik perongelijk een kwal aangeraakt op de bodem? IK heb de duikschool gebeld en die zeiden dat het niet zo veel kwaad kon ;) Dus no worries!

Verder een beetje fitnessen als ik me weer beter voel en verder hopelijk naar het strand als het weer een beetje mee zit! Het is nog steeds erg warm maar soms komt er nog een tropische regenbui over ;)

Ik had eigenlijk gezegd dat er een snelle (dus kleine)update kwam, volgens mij is die ondertussen toch nog best wel lang geworden haha dus ga zo maar eens stoppen.

Verder de uitleg van mn titel van het verslag:
dat is van de cmmercial van Heineken die hier non stop op de radio komt, heb hem dan oko nu in mn hoofdzitten dus ja; moest iets verzinnen. Helaas staat hij niet op Youtube ;)

Ohjaa nog bedankt voor alle leuke reacties op mijn verslagen!! Echt leuk om te krijgen en dan weet ik oko dat mijn verhaaltjes worden gelezen :)

veel zonnige groetjes vanuit sxm

Marleen

Voor fotos:

• 04 Oktober 2010 - 18:21

Dieke:

Heej Marleen,

Echt jongen ben zoooo jaloers op jou leuke verhalen..hoop echt zoo dat t bij mij ook gezellig wordt.:P hihi
    heeeel veeel plezier nog....

xx

• 05 Oktober 2010 - 07:34

Marloes:

Goedenmorgen,

Weer een leuk verhaal. Je moet journalist worden, haha.
    Ik wist niet dat je nog meer kon feesten dan dat je al in Breda deed, maar het tegendeel is bewezen.
    Het klinkt wel allemaal super leuk, vooral dat duiken. Succes nog met je stage meisje!

xxx

• 06 Oktober 2010 - 14:17

Lisan:

ahhhh kijk 'ns aan, dat begint er meer op te lijken, eerst wat het alleen stappen en werken, nu is het geworden stappen, werken én sporten! hell yeah! hahahah fijn dat het zo gaat, en hopen dat je je PADI haald!

• 09 Oktober 2010 - 16:47

Dorien:

Hoi Marleen,
    St. Maarten is ook bij ons behoorlijk in het nieuws, vanwege haar 'loskoppeling' van Nederland. En merk jij er daar ook wat van?
    Verder gaat het hier zijn gangetje.
    Groetjes Dorien

• 10 Oktober 2010 - 16:58

Madelon:

Hey Marleen,

Wel tof dat je echt roggen ziet met het duiken!Gaaf hoor :) En ik heb het oppassen met Tommy overleefd bij de van Kessels ;) Hele leuke kids!

xx Mad

• 11 Oktober 2010 - 08:08

Mam:

Heel veel succes met je PADI, en fijn dat je stage plan is goedgekeurd! Zou de verkoudheid ook te maken kunnen hebben met wat te weinig rust??????
    Geniet ervan, veel liefs, mam xxx