Alles behalve een gewone werkweek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Alles behalve een gewone werkweek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Alles behalve een gewone werkweek

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 September 2010 | Nederland, Amsterdam

heehee,

Vorige week dacht Ik eigenlijk dat ik gewoon een standaard werkweerk zou hebben, maar op maandag liep het al gelijk anders. ’s Ochtens begon het al dat we geen internet hadden en na een paar uur viel ook de stroom uit op bijna heel het eiland. Ik heb toen wat werk afgemaakt waarvoor ik geen pc nodig had en toen kon ik daarna naar huis. Die vrije middag heb ik natuurlijk lekker besteed aan een extra middagje strand met Iris! Mijn boekje mee genomen wat ik van mn team genoten heb gekregen met m’n afscheidsfeest en daar eindelijk een begin in kunnen maken. Het was de bedoeling dat ik alleen ’s middags even naar Karakter ging (de beachbar bij het strand waar ik was) maar al snel kwamen de buckets bier erbij en toen liep het toch een beetje uit ;) Toen ik eindelijk thuis was lekker gedoucht en toen nog even wezen chillen bij de buurjongens. Rond een uur of 4 was geloof ik de stroom weer gefixed.

Dinsdag moest ik gewoon weer naar kantoor, het internet was gefixed en we hadden ook weer stroom. Tenminste tot 11uur dan; daarna viel hij weer uit hehe. Helaas mocht ik toen niet naar huis want ik had ‘s middags nog een vergadering, maar die was ook op eens gecanceld. ‘Gelukkig’ was na 2 uur was de stroom weer gemaakt.
Na heel de dag weer achter de pc hebben gezeten moest er natuurlijk wat energie uit gooien dus ben ik samen met Els en een van de buurjongens de berg op gelopen. Verder de rest van de avond lekker rustig aan gedaan en uitgevogeld hoe ik nog een andere site kan maken waar iedereen mijn foto’s kan bekijken.

Woensdag moest ik weer gewoon naar mijn werk. Toen voor het eerst in een dinghie gevaren :D Dat is volgens mij gewoon een motor boot. Dat was wel leuk om een keer te doen! Heb misschien 15 minuten gevaren ofzo, maar toen ik weer op de kant stond voelde ik het al gelijk in mn benen - ben benieuwd hoe ik de regatta ga overleven ;) - Verder was er niet veel boeiends en mocht ik wat eerder naar huis! Dat kwam goed uit, want we hadden dinsdag avond besloten om op woensdag avond te gaan bbq’en met de buurjongens en nog 4 andere stagiaires. Dus er moest nog het een en ander ingekocht worden. Tijdens het werk was ik me aan het vervelen; dus ik dacht laat ik maar eens op facebook gaan; daar mijn status veranderd in ‘ at the office & tonight bbq’.. en jaa hoor toen kwamen de eerste reacties weer binnen van de mensen waar ik zaterdag een bbq mee heb gehad. Die vroegen of ze ook mee mochten doen, naja ik vond het natuurlijk prima! Als ze maar eigen drank en eten mee namen ;) Maar goed, ik verwachte dus meer mensen en ik vond dat we zelf ook wel wat moesten aanbieden. Dus ik had het recept van de punch gevraagd die we zaterdag hadden gedronken. Zo gezegd zo gedaan, de laatste inkopen nog even bij een andere supermarkt gedaan, incl. Zakken ijs gekocht want onze koelkast en vriezer doen het niet uitstekend. Bij onze huisbaas even een koelbox geleend en een tank waar je drank in kan doen. Toen natuurlijk eerst de punch in elkaar gezet; dit was het recept:
- pineapple sap
- mango sap
- sinaasappel sap
- lynchee sap? Ofzo iets maar die kon ik niet vinden dus maar er uit gelaten
- fles witte rum
- fles bruine rum
- en zelf had ik er nog wat sinas bij gegooid die al 3 weken open in de koelkas stond en waar we vanaf wilde.
Nou dit gooi je allemaal samen in 1 tank en voilaa! Een overheerlijke punch! Haal daar een stapel kaarten bij en toen kon het kingzen ook beginnen
Maargoed, het was eigenlijk niet de bedoeling dat er heel erg veel mensen kwamen, want onze huisbaas woont onder ons en die houdt niet zo van feestjes, maar na 21.00uur kwam de ene na de andere binnenvallen (die hadden eerst thuis gegeten) en uiteindelijk waren denk toch wel met een man of 20 -30 bij ons op het overdekt terras/balkon XD Maar het was echt super gezellig! Heb me prima vermaakt, iedereen geloof ik, maar de huisbaas was wel nog een aantal keer naar boven gekomen.
Vandaag Donderdag, heb ik de huisbaas nog niet gezien; maar moet er zometeen wel even langs, dus ben benieuwd of ze er wat van zal zeggen..

Vanochtend om 7uur maakte Els mij al wakker om mee op te ruimen.. damnn dat was vroeeeeeeg! Het was echt een tering zooi geworden en we vonden het zielig om alles aan de schoonmaakster over te laten, dus we hadden vast een begin gemaakt. Om 9uur moest ik natuurlijk weer gewoon op mn werk staan, maar daar aan gekomen hadden we alweer GEEN stroom! Dus toen ben ik ook vrijwel meteen weer naar huis gegaan en heb ik mijn bed weer opgezocht. Ik moest eigenlijk ieder uur even bellen naar het kantoor om te checken of er weer stroom was, maar was in slaap gevallen, dus rond een uur of half 1 een keertje gebeld, en helaas hij deed het weer dus moest ik nog een middag door brengen.. Van de ene kant vond ik het niet zo erg, want toen was bij ons net de stroom uitgevallen en op mn werk heb ik airco, dus toen maar weer daar heen gereden.
Nu ben ik net thuis van stage en hoorde dat ik echt oh oh cherso moet kijken, dus ben nu een poging tot aan het doen, maar internet is een beetje sloom nu.
Zo meteen gaan we denk ik een pizza halen en vanavond is het afscheidsfeestje van Iris.. kom maar op met die 6 liter fles champagne haha :D …

Okee weer terug bij donderdag avond, had nog geen tijd gehad om mn verhaal af te maken, dus doe ik dat nu even.
We hadden donderdag inderdaad met zn alle lekker pizza gehaald en samen op gegeten. Vervolgens hebben we ons klaar gemaakt en zijn we al vroeg naar 1eleven gegaan. Eerst wilde ik nog een poging doen tot pinnen, maar sinds woensdag doet mijn pinpas het niet meer, echt heeeel vervelend. Hebben echt super veel automaten geprobeerd, maar niets lukte . Dus toen maar geld geleend van mn huisgenootje. Eenmaal weer aan gekomen in de 1eleven was het nog steeds happy hour hihi. Rond een uur of 12 kwam geloof ik de fles champagne erbij en die was natuurlijk zo weer leeg. De meeste mensen gingen toen ook al snel naar huis. Maar goed, Iris is mn huisgenootje, ik had het nog naar mijn zin dus ben nog gezellig gebleven met haar en een paar anderen. Uiteindelijk was het toch weer diep in de nacht geworden voordat ik thuis kwam.

Vrijdag ochtend moest ik natuurlijk weer gewoon werken, maar Heather zou er heel de dag niet zijn. De dag was dus ook niet zo heel erg bijzonder geloof ik en ik was blij toen ik eindelijk om 5uur naar huis kon(heel de dag oh oh cherso gekeken op het werk?!haha, door sloom internet duurde het natuurlijk voor ik alles had gezien, alleen 1 filmpje rest nog nu). Verder ben ik samen met Maaike, de vrouw die zeilles etc. geeft de dinghies wezen ophalen! Dus weer volgas over de lagoon heen knallen haha! Vervolgens zijn we ook nog iemand wezen op halen in Marigot met de dinghie en toen we gingen trok de lucht al grijs, maar toen we op de terug weg kwamen zagen we de regenbuien ons al tegenmoet komen. Natuurlijk hartstikke zeik nat geregend, maar gelukkig had ik toevallig een extra spijkerbroek bij me en heb ik een nieuw heineken tshirt uit de voorraad van mn werk kunnen pakken ;)
Thuis aangekomen was er het idee om samen met de buurjongens lekker te gaan eten. Dus Els, Arjen en ik boodschappen gedaan en vervolgens gaan koken met zn alle. Ofjaa koken, het was een grote pan tomatensoep, stokbrood, zelf gemaakte aioli en brood uit de oven met vanalles er op. Erruggg lekker!
Eigenlijk zou ik daarna met Els naar het CECC huis gaan waar een feestje zou zijn, maar zij had helaas afgehaakt, toen maar de buurjongens mee genomen! Bij het CECC huis zijn we niet zo heel lang gebleven, maar ben ik samen als enige meisje met alle kerels op stap geweest in een discotheek waar bijna alle drankjes $2,- waren! Dat werd natuurlijk weer een groot feest. Uiteindelijk zijn we ook hier weer tot in de vroege uurtjes doorgegaan.

Zaterdag ochtend kwam ik Suzanne al tegen bij de winkel en toen met haar afgesproken op karakter. Dus zo gezegd zo gedaan, om half 12 lagen we al op het strand en waren er nog een aantal meiden meer meegekomen. Daar vervolgens bijna heel de dag geslapen haha en ’s avonds ben ik lekker uit eten geweest. Eigenlijk was er ook nog ergens een feest waar ik heen zou gaan, maar mijn energie had zijn nul punt bereikt dus het leek me slimmer om maar thuis te blijven, natuurlijk ook met het oog op zondag want toen had ik heel de dag theorie les voor mn PADI.

Zondag dus theorie les, we moesten al om 9uur bij het CECC hoofdkantoor zijn waar we in de conference room konden zitten. Wij waren daar natuurlijk netjes op tijd, maar toen bleek dat hun de zaakjes niet op orde hadden pff.. Uiteindelijk pas rond 10uur begonnen met de cursus. We kregen 5 filmpjes te zien en na ieder filmpje moesten we vragen beantwoorden die naderhand werden besproken. Menn die filmpjes was echt een grote faal actie! Zoo ontzettend ouderwets, en dan de dingen die ze vertelde; als je duikt dan leer je nieuwe mensen kennen, en doe je dingen.. wtf ‘ doe je dingen’?! Klinkt net zo wazig als de NHTV, dus ieder keer als ze de voordelen van duiken gingen benoemen lagen wij al gelijk in een deuk want we wisten natuurlijk al precies wat ze gingen zeggen. Nadat we alle filmpjes hadden gehad kregen we een oefen quiz die we eerst moesten halen voordat we het examen kregen. De oefen quiz had ik met gemak gehaald! Maar goed, toen kwam daarna het examen en kon me totaal niet concentreren iedereen was gewoon aan het roepen en het was ondertussen al een uur of 4 in de middag. Ik had er dus al een hard hoofd in dat ik het zou gaan halen en al helemaal omdat we een of andere wazige tabel moesten kunnen lezen waar echt geen zak van begreep. Maar dat was tot daaraan toe, de vragen die werden gesteld waren ook echt super wazig en erg onduidelijk . Uiteindelijk natuurlijk wel gewoon mn examen ingeleverd. Als je het niet haalt maakt het niet zo veel uit, want dan mogen we hem volgende week nog een keer doen, alleen krijg je dan de andere versie.. dus van A ga je naar B en als je dan B niet haalt krijg je gewoon weer versie A haha.
Na heel de middag theorie les te hebben gehad zijn we met zn alle nog naar het Holland Heineken House gegaan wat aan het strand ligt in Philipsburg, daar was namelijk smiddags een touwtrek wedstrijd aan de gang en daarna zou een afterparty volgen.. Toen wij daar kwamen was de wedstrijd natuurlijk al voorbij, maar goed iedereen had natuurlijk wel behoefte aan bier dus hebben we daar nog even gechilled. Het touwtrekken werd natuurlijk door Heineken georganiseerd dus Suzanne en Dionne waren ook aanwezig. Elze, Olga en ik hadden hun al vrij snel gevonden en zijn toen verder met hun geweeest en nog een aantal lokale collegas van hu. (lees negers haha) Dat was echt super gezellig, dus toen kerels van het duiken gingen eten zijn wij nog gebleven en hebben ons daar nog primaa vermaakt. We hadden eigenlijk het plan om maar even te blijven,, maarja dat liep natuurlijk weer uit ;) gisteren heb ik trouwens ook voor het eerst met zo'n lokale gast gedanst die vond dat ik wel wat dansles kon gebruiken haha OMG. Daar kon ik me wel iets bij indenken.. (A)

Vanochtend moest ik weer gewoon om 9uur op mn werk zijn en wat een wonder vandaag heeft de stroom heel de tijd gewerkt, woehoee! Verder is er op het werk niet zo veel boeiends gebeurd, maar heb wel mijn eerste salaris check gekregen :D die ben ik dus gelijk onder werktijd gaan inwisselen bij de bank ! Na het werk ben ik naar huis gegaan en samen met Els de berg weer op gelopen. Vervolgens gedoucht en boodschappen gedaan en nu ben ik net klaar met eten. Eigenlijk zou ik samen met Els en nog een paar mensen naar het casino gaan vanavond, maar Els had geen zin meer pff en van de rest niets meer gehoord – beeetje heel erg jammer dus – . Van de ene kant ook niet zo’n heel groot probleem, aangezien ik morgen vroeg om 8uur bij Heather thuis moet staan omdat we om half 9 een vergadering hebben.. dus dat wordt erg vroeg op morgen.
Ik denk dat ik nu nog even de laatste aflevering van oh oh chersoo ga kijken en dan lekker weer een keer vroeg naar bed!

Oh vandaag heb ik trouwens mijn eerste post ontvangen, die sinds 2 september al onderweg was, dus wil je op tijd zijn met een verjaardagskaartje zou ik hem nu vast op de post doen ;)

Hmm verder de planning voor de rest van de week; niet zo heel veel boeiends Morgen avond ben ik uitgenodigd door een meisje wat dr 18de verjaardag viert, gaat vast gezellig worden aangezien het CECC huis ook vertegenwoordigd al zijn! Vrijdag is er een feest voor alle NL stagiaires op het eiland georganiseerd door Heineken, gaat ook vast briljant worden! Zaterdag heb ik geloof ik ook iets te doen, maar uuh dat kan ik op dit moment me even niet herinneren. En zondag gaan we in eerste instantie een halve dag duiken in open water, maar misschien wordt het zelfs een hele dag!

Had ik trouwens al verteld dat het hier nog steeds errug mooi weer is! Echt heerlijk! In het weekend dus lekker bij bruinen, dat is echt wel nodig. Door de airco gaat namelijk je bruine kleur er af en aangezien ik 5 van de 7 dagen me bevind in de airco.. schiet het niet hard op.

Dit is de link voor mijn nieuwe website die voor iedereen toegankelijk is:

Heel veel zonnige groetjes van uit sint maarten!

Marleen

• 28 September 2010 - 02:06

Lilian Wijgers:

Haay Marleentje!!

Haha ja we maken er wel een sport van :P Wij hebben zelfs helemaal geen tijdsverschil volgens mij! Wat heerlijk dat jij zo'n mooi weer hebt! bij ons is het nu officieel afgelopen ;)
    Heel veel plezier daar nog want zo te horen party jij daar heel wat af!
    & tot het volgende verhaaltje! :D

Xxx

• 28 September 2010 - 08:42

L Smits:

haha, die decompressie tabel! Wat een ellende is dat

Ik had de eerste keer 12 fouten geloof ik, dus zie me maar eens te overtreffen ;-)

• 28 September 2010 - 08:51

Margo:

Heeee Leen!
    Ziet er goed uit, ben benieuwd naar die cocktail;)! Ga je je ook nog wel een beetje focussen op je werk en niet alleen op feesten:P! En wat dat bruinen betreft, je hebt nog alle tijd terwijl wij hier in ons koude kikkerlandje verkleumen! Geniet er maar van!

Kus!

• 28 September 2010 - 08:59

Nanja:

Wooooo Marleentje, das was weer een hele lap tekst, maar helemaal gelezen hoor:P conclusie; party party party volgens mij en stroom aan - stroom uit, haha. Geniet ze, xoxo

• 28 September 2010 - 11:27

Mam:

Het gaat je echt voor de wind daar op dat eiland met prachtig weer!
    De smsjes lukken en skype is toch geweldig met jou in het "echt".
    Geniet ervan en pas goed op je dondertje; je zieltje zit erin!xxx mam

• 28 September 2010 - 16:13

Twan(lieve Broertje):

Snap niet hoe jij nog kan rondkomen met het geld xD maar het gaat iig nog erg goed ;)

• 28 September 2010 - 16:41

Madelon:

Hey chickie!

En al kleurrijke visjes gezien in zee?Ben ook net weer terug uit Turkije en heb daar voor t eerst gedoken in zee...les nodig?Nee joh gewoon erin jumpen en goed adem halen hahahaha.Veel plezier nog daar!

xx

• 30 September 2010 - 12:36

Tim:

Haha... wat een verhaal!
    Hele dagen feesten en als je te brak ben om te werken trek je gewoon een stop uit te meterkast en ga je thuis op bed liggen;) stuur je vandaag of morge nog wel eens ff een mailtje(H)

ADIOSSSXXX

• 30 September 2010 - 12:37

Tim:

Ps. heb je nog een foto van me op je nachtkastje?;)

• 01 Oktober 2010 - 15:51

Annemarie:

hey Marleen,
    zo te lezen vermaak jij je prima op St. Maarten.
    en zo zie je maar weer dat er ook veel voordelen zijn om zonder stroom te zitten ;) lekker bij slapen of op het strand liggen.

Als je Lotte tegenkomt die haar maar de groetjes van mij!
    Veel plezier nog,
    x

• 02 Oktober 2010 - 13:43

Marloes:

Goedenmiddag!!

Wat een verhalen elke keer, moet echt een half uur uitrekken voor die lappe tekst. Wel leuk om te lezen hoor! haha

Wel lekker joh, bbq, zwemmen en zonnen! Ben jaloers.
    Wel fijn dat je het zo goed maakt daar.
    Meisje nog heel veel plezier en niet te gek he!

xxx

• 03 Oktober 2010 - 18:59

José Van Den Berg:

hoi Marleen,
    Zoals je ziet volgen wij ook jou reisverslagen. Het is erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en waar je mee bezig bent geniet ervan en nog veel plezier.

• 03 Oktober 2010 - 19:00

José Van Den Berg:

hoi Marleen,

• 04 Oktober 2010 - 14:09

Lindie :

en? heb je nu je PADI gehaald? Belachelijk dat ze je zo slecht les geven, duiken is super!! maar je moet het wel kunnen, en doe je het verkeerd tsja ja kan er wel dood van gaan..

die decompressietabel gaat over je bloed. Er zitten een soort van luchtbelletjes in je bloed na het duiken (weet niet hoe dat stofje in het nl heet) en die moet je lichaam eruit halen. Als dit niet gebeurd worden deze bellen na elke duik (of vlucht, want ook dan wordt de druk op je lichaam anders) groter. Zijn ze te groot dan komen ze vast te zitten in je aderen. In het ergste geval in je hoofd (herseninfarct) of in je hart (hartinfarct). Kijk dat tabelletje dus nog maar eens geod na!! Het gaat over diepte en hoe lang je onder water bent geweest, het getal waar je bij uit komt is de minimale tijd die je boven water moet blijven!Dit is de tijd die je lichaam nodig heeft dat stofje uit je bloed te halen zodat je weer "gewoon" bent. Maar wanneer je meerdere duiken hebt gemaakt tsja dan kan het ooit lastig berekenen zijn.

Iig ik hoop dat je dit goed leest en niet zoals een kip zonder kop in het water springt (madelon...:P)

En alcohol en duiken is ook uit den boze!!

Verder heb je het super naar je zin zo te horen. Die stroomuitvallen vind ik niet erg blijf maar gezellig mailen :D En dat strand tsja.. dat heb je wel verdiend ;)

Pas je wel op met berichten op hyves/facebook/deze site onder je werk? Dit wordt namelijk wel eens door school/werk gecheckt en niet altijd gewaardeerd..

sorry voor dit zeurderige bericht, maar de leuke dingen ontvang je wel via mail ;)

xxxx