Update - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Update

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 Juli 2014 | Nederland, Heeswijk

Hoi allemaal,

Jullie zullen allemaal wel lekker vakantie aan het vieren zijn, maar dat komt hier helaas niet voor in woordenboek, hoewel, die lange middag pauzes voelen af en toe wel even als een paar uur vakantie!

Er zit ondertussen al 4,5 maand op en heb nog maar 1,5 maand te gaan! Tijd vliegt voorbij hier. Mijn side duty voor de Mariners is goed gegaan en het wordt weer tijd om te veranderen nu. Vanaf komende cruise (1 juli) zal ik terug naar de front gaan en samen met een van m’n collega’s Shift Coordinator worden. Dit houdt in dat je zorgt dat iedereen z’n taak goed uitvoert en zorgt dat de gasten antwoorden krijgen op hun vragen; best wel een managing task dus! Ik kijk er wel naar uit want dit is een goeie kans om m’n supervisor skills verder te ontwikkelen.

Daarnaast ben ik ook weer/ nog steeds geregeld in de fitness te vinden; maar of dat het nu echt resultaat boekt? Die desserts hier aan boord zijn toch echt heel lekker haha; maar doe in ieder geval m’n best!
Volgende cruise staat er weer een tussentijdse beoordeling te wachten, maar die zie ik wel goed tegenmoet.

Verder tja.. het is vooral natuurlijk werken, want daarvoor ben ik natuurlijk hier! Maar ondanks dat bevalt het schipleven me wel

Ondertussen is het al de ‘volgende cruise’, en zijn we al weer 4 dagen op weg. Ik sta nu weer voor aan de balie, maar dat is wel ff wennen hoor! Maar goed hoort erbij. Daarnaast ga ik vanaf deze cruise ook ‘cash’ krijgen, want hier aan boord kun je natuurlijk ook geld ‘pinnen’ door middel van een transactie aan de Front Office, die als een cash advance op je account komt te staan.. of te wel nog meer werk ;)

Maar goed nog even doorzetten! Nog 40 dagen te gaan als het goed is, dus nog ongeveer 440 uur werk.

Verder heb ik denk ook wel vort alle havens gezien, de route tussen Rome & Venetië en de ander kant op is het mooist; die zijn in Griekenland en de ander Kroatië; echt geweldige havens daar! Nu zijn we bezig met Barcelona – Rome, maar die is niet zo heel spannend, wel leuk.. maar veel chaos. In deze cruise zit onder andere Tunesië. De aller eerste die we hebben gemaakt in dit seizoen was gegaan volgens plan. Maar ondertussen hebben we Tunesië minstens 2x al moeten cancelen vanwege ‘visa requirements for restricted nationaliities’. Of te wel, een regen van klachten. Daarnaast hebben we nu 2x al Marseille moeten cancelen vanwege een staking daar in de haven – what a joy-. En hoewel beiden havens wel zijn vervangen met wat anders zorgt het toch voor meer problemen.. en tot overmaat van ramp, was er afgelopen Barcelona op 1 juli ook nog eens een staking tijdens onze (en 3 andere schepen) Debarkation/Embarkation day en er reed geen enkele taxi. Kun je nagaan als zo’n 10000 mensen naar het vliegveld moeten en van het vliegveld naar het schip moeten. Natuurlijk worden er wel transfers aangeboden maar toch is dit geen lekker begin/eind van je cruise. Hehe. Enfin we hebben het weer overleefd, iedereen is uiteindelijk aan boord gekomen, en we gaan gewoon door. Nog 3,5 cruise te gaan en dan zit ’t er op. Tijd vlieg. En deze uitdagingen houden je scherp.

Nou dit was het dan weer haha!
Thanks voor het lezen en tot snel!

xx

• 04 Juli 2014 - 22:13

Bep&Bonnie:

Ha Marleen

Ja als je de foto"s zie dan denk je dat je lekker op vakantie bent.
    Maar nee het zijn dan toch vele uurtjes werken met een klein beetje tijd voor iets anders.
    Maar wel fijn dit heb je mogen zien en beleven.
    Dan zoals je schrijft nog 40 dagen en dan zit het erop.
    Kan je weer van andere mensen (Menno) genieten.
    Succes en liefs uit Roermond

• 11 Juli 2014 - 19:07

Astrid:

Leuk toch andere werkzaamheden . En bijna zo ver dat je pa en ma je komt opzoeken. Heel veel plezier samen En werk ze nog een maandje. Groetjes

• 17 Juli 2014 - 12:56

Nanja:

Hi Marleen! Zo he he, ben net hier in Australië naar een nieuw huis verhuisd met internet (halleluja), dus ik kan je reisverslagen weer volgen. Zo te horen blijft het giga druk om te werken op zo'n schip, maar de tussenstops zijn zeker de moeite waard als ik zo je foto's zie. Ben enorm fan van Griekenland, dus kan me wel een voorstelling maken van de havens in zuid Europa :) geniet er nog maar even van, voor je het weet zit het erop (en heb je een bankrekening vol cash!). Liefs vanuit hier! X