Bijna Halverwege - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Bijna Halverwege - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Bijna Halverwege

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Mei 2014 | Nederland, Heeswijk

Hoi allemaal!

’t Is weer een hele tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar de tijd vliegt hier dan ook voorbij. Heb m’n draai gevonden en het bevalt me hier eigenlijk wel goed! Ik heb het goed naar mn zin en ook het werk gaat steeds beter ☺

Ondertussen hebben we ons eerste rondje door Europa gehad en zijn hebben we dus alle havens al een keer bezocht (dit betekend niet dat ik ze al allemaal heb gezien ;) ). Sinds deze cruise (7 mei) heb ik een nieuwe side duty: ipv GGP coordinator (verantwoordelijk voor het Nederlands programma etc.) ben ik nu verantwoordelijk voor de ‘Mariners’. Zoals je bij KLM bv voor vlieg-kilometers kunt sparen en die huisjes krijgt, kunnen mensen wanneer ze varen met HAL Mariner dagen sparen en hier voor Medailles, Pins en kortingen krijgen. Een loyalty programma dus om mensen aan de HAL te binden. Vanaf 100 dagen ontvangen de mensen een Bronze medaille etc. En na je 1ste cruise word je automatisch een 1 Star Mariner. Nou voor al deze 1 star mariner’s and above wordt iedere cruise 1 lunch aangeboden en alle gasten die een medaille krijgen & alle 4* &5* Mariner’s worden uitgenodigd voor een receptie. En dat ga ik vanaf nu regelen ☺ Dit houdt ondertussen in dat je verschillende reporten maakt om er achter te komen wie wat krijgt, alle uitnodigingen verstuurd & alle gasten voor de receptie persoonlijk belt om ze uit te nodigen, en op het einde van de cruise alle mensen die een mariner level omhoog gaan hun ‘mariner pin’ te sturen. Kortom een best belangrijke taak, zeker omdat de gasten dit heel serieus nemen.

Ondertussen is de nieuwe manager, Marion (NL) al weer bijna een maand aan boord. In het begin vreesde iedereen haar, maar ik vind haar wel een goeie manager en vind het 100% meevallen. Volgende cruise krijg ik mn eerste tussentijdse beoordeling van haar, dus dit is best wel spannend! Maar tot nu toe (bijna) alleen maar lovende opmerkingen gehad, dus ga het goed tegemoet. Daarnaast heb ik afgelopen cruise ook mijn eerste ‘comment’ ontvangen van een gast. Gasten hebben een ‘Let us Know Card (LUK)’ in hun hut liggen waarop ze hun goede, maar ook slechte ervaringen kunnen schrijven. Nou een gast die was zo blij met mij dat ie heel die kaart vol had geschreven met lovende woorden over mij haha. Het mooie hiervan is, dat alle LUK – kaarten naar alle hoofden gaan van alle departementen. Dus toen hij op het eind de Hotel Manager had bereikt heeft hij tegen mijn manager gezegd, dat zij tegen mij moest zeggen dat ik het goed had gedaan en onder de indruk was.

Verder wanneer we binnenkort in Monaco zijn, zijn daar de trainingen bezig voor de Grand Prix, nu worden er 10 tickets verloot onder alle werknemers, en iedereen heeft sowieso 1 lot in de Loterij zitten. Daarnaast kun je extra loten verdienen door ‘above en beyond’ te gaan, dus door je extra goed in te zetten, een ongeluk voorkomt, een goede HESS suggestie hebt etc. Die erkend moet worden door iemand anders en dan ook nog eens aan je manager door gegeven moet worden. Heb ik toch zomaar al een extra ticket verdiend haha ☺ had het niet verwacht, maar wel leuk! Liep namelijk voorbij de bibliotheek, en toen hoorde ik een Nederlandse gast de bibliothecaris (Amber) aanspreken in het NLs en ik weet dat zij geen nls spreekt, dus ik me omgedraaid en de gast geholpen. Zodoende had Amber naar mijn manager gemaild dat ze hier van stond te kijken omdat de meeste mensen gewoon doorlopen..

En tot zo ver de story van mijn life so far haha. We werken nog steeds iedere dag, geniet nog iedere keer als ik lekker van boord kan. Vooral Kroatië vond ik erg mooi! Helaas zijn in Europa de excursies meestal in de ochtend, dus recent geen toer escort meer geweest. Alleen 1x toen we bij Olympia lagen, toen als escort mee geweest naar Olympia. Verder in Mykonos 2 quads gehuurd met Bianca & Kirsten dus zo daar het eiland over getoerd en bij een mooi strand beland, echt een leuke middag was dat! Verder meestal zelfstandig rondlopen, met de hop on/ hop off bus mee om zo de omgeving te verkennen.
En nu kijk ik uit naar 17 mei wanneer Menno langs komt in Barcelona.. In Barcelona hebben we 2 overnachtingen, van de 17de op de 18de en de 18de op de 19de. Menno komt van de 17de op de 18de ☺
Daarnaast heb ik al meer bezoek gehad; Yvonne & Jacco waren in Rhodos toen wij daar ook waren op zaterdag 3 mei! Voor hen had ik een bezoekerspas geregeld zodat ik ze kon rondleiden op de boot. Ik heb het leuk gehad, vond het leuk om mensen van thuis te zien!. Dus als jij toevallig in een van onze havens bent, laat het me weten, misschien kan ik ook iets voor jou regelen.

Dit was het weer, hopelijk vermaakt iedereen zich thuis ook!

Groetjes,

Marleen

• 09 Mei 2014 - 22:34

Mellisa:

Marleen!
    Leuk verhaal weer! Zou vet zijn als je een kaartje wint!! En super dat menno langs komt :-) :-) geniet er alvast van! xxx

• 09 Mei 2014 - 22:47

Maria P:

Hoi Marleen,

Fijn te horen dat je toch ook kunt genieten ondanks dat je hard moet werken. Wens je een heel fijn weekend samen met Menno. Gr. Maria

• 10 Mei 2014 - 10:38

Henriëtte:

Hoi Marleen

Wat fijn dat het goed gaat. En erg gezellig, dat Menno in Barcelona aanwezig is. Geniet en blijf schrijven.

Groetjes Fam. Krol

• 10 Mei 2014 - 10:44

Mama:

Hoi Marleen,

Geweldig om weer te lezen wat je allemaal beleefd! En vooral dat je het zo goed naar je zin hebt!
    En als ik je spreek ben je toch af en toe dichtbij!
    Liefs en alvast een fijn weekend met Menno!
    Groetjes, mama

• 10 Mei 2014 - 10:58

Papa:

Hoi Marleen,

Ik ben met je moeder aan het uitzoeken of er een mogelijkheid is dat we komen
    om jou `en je schip in het echt te bekijken.
    Fijn dat je je draai hebt gevonden, tot gauw
    groetjes, je vader

• 10 Mei 2014 - 17:25

Dorien:

Hi Marleen, Leuk reisverslag! En zo te lezen heb je het erg naar je zin. Veel plezier en vooral de 17e als Menno komt! Groetjes Dorien

• 19 Mei 2014 - 15:24

Rick:

Ha Marleen,
    Leuk om je reisverslag weer eens te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt.
    Fijn ook dat je leuke reacties ontvangt van reizigers én collega's.
    Leuk weekend gehad met Menno?
    Veel plezier en tot de volgende keer.
    Met de hartelijke groeten, ook van Christel, vanuit een zonnig Brabant.
    Rick.

• 21 Mei 2014 - 20:05

Astrid:

Hoi Marleen weer een leuk verslag. Was het gezellig geweest afgelopen weekend? Groetjes Astrid

• 24 Mei 2014 - 18:11

Trea:

Hoi Marleen,

Leuk om te lezen wat je allemaal doet en fijn dat jij je draai hebt gevonden.
    Geniet ervan en heel veel groetjes van ons!
    Wim Maartje-Rick Tom en Trea