Hello Europe - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Hello Europe - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Hello Europe

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 April 2014 | Nederland, Heeswijk

Hoi allemaal,

Hoe is het daar in het - wat ik heb vernomen- warme zonnige NL? Volgens mij is de temperatuur bij jullie beter dan onze eerste dagen in Europa ;)

Wat ik in mn vorige verhaal nog ben vergeten te vertellen (geloof ik) is dat ik er weer een hoop nieuwe collega’s bij heb. 1 Super visor is vertrokken, 1 IC en 2 GRA’s. Daarvoor hebben we 2 GRA’s en 1 IC terug gekregen.. Dus is weer even wennen. Maar op zich is het allemaal wel prima, hebben een leuk team en je moet toch gewoon door. Straks in Barcelona op 4 april en op 15 april vertrekken er weer een aantal dus zo gaat ’t door.

Verder vliegt de tijd voorbij en weet ik eigenlijk niet meer zo goed wat ik gedaan heb vorige cruise hehe, dus dit wordt een kort verhaaltje denk ik!

Engine tour.. tja ik heb eigenlijk geeeeeen idee hoe ik dit ga uitleggen, aangezien ik er niets van kon verstaan omdat er veel herrie was haha. Maar op 24 maart mocht ik er in ieder geval aan deelnemen met nog een aantal andere crewmembers. Eerst hebben we de controle kamer bekeken en uitleg gehad, en vervolgens gingen we naar beneden, waar het allemaal gebeurd. We hebben uitleg gehad over de poep verwerking tot en met het zuiveren van water, but don’t ask me how.

We zijn ondertussen aangekomen in Europa, waar we eerst naar de Azoren zijn geweest, Cadiz en Cartagena, waarna we op 4 april aankwamen in Barcelona. Op 4 april was het einde van de cruise en dan begint natuurlijk ook gelijk de nieuwe cruise. Alle mensen waarvan de reis er op zit moeten om 9.45 het schip verlaten hebben, zodat om 11.30 de nieuwe lading aan boord kan. Op 4 april ben ik zelf in mn eentje Barcelona in geweest aangezien ik ’s ochtends een paar uur vrij was, dus toen Las Ramblas op gelopen! Vervolgens weer volle bak werken en toen ik om 12.30uur snachts klaar was snel omgekleed en het nacht leven van Barcelona mee gemaakt! Barcelona is een van de weinige havens waar we een overnachting hebben. De volgende keer wanneer we in mei hier zijn hebben we zelfs 2 overnachtingen dus daar heb ik nu al zin in!
Ook bij deze cruise is er weer een collega vertrokken, een supervisor, maar zij is gelukkig wel gelijk vervangen door iemand anders. Gelukkig hebben we nog wel steeds een leuk team!

Vandaag is Bianca 21jaar geworden, dit betekend dat ze nu officieel mag drinken aangezien hier op het schip de Amerikaanse regels gelden en ze heel streng zijn. Dus vanavond hebben we weer feest op de boeg met alle collega’s ☺

Verder gaat het gewoon z’n gangetje met diepte en hoogte punten. Het is doorzetten en hard werken om te overleven, maar dat is m’n plan. Leef van vrije tijd naar vrije tijd, zodat ik lekker kan gaan sporten, bij slapen, eten, zonnen, naar de Officer’s Bar kan en wanneer we weer ergens zijn gedokt van boord gaan natuurlijk. Al die dagen op zee vallen niet mee! Verder weet ik nog niet op welke dagen ik nu vrij ben, in het begin was ons rooster altijd al voor heel de cruise bekend, nu alleen nog maar per dag wat best vervelend is, maar goed ’t is niet anders.

Nu zijn we onderweg naar Marseille waar we morgen aan komen, een van de weinige zee dagen deze cruise, dus dat is wel beter!

Groetjes, Marleen

  • 06 April 2014 - 20:58

    Hubertine:

    Hoi Marleen, wat kun je toch mooi schrijven. Wij zijn jou trouwe volgers en hopen dat je genoeg energie hebt om alles bij te benen. Geniet waar kan!!!!
    Liefs papa en mama

  • 07 April 2014 - 11:10

    Chantal:

    Marleentje!!
    Back in Europe!!
    Het voelt ineens alsof je heel dichtbij bent.
    Maar helaas kunnen we niet zomaar even bij elkaar op de thee ;)
    Leuk om dit stukje weer te lezen (ging ook vlotter omdat ie niet zo lang was)
    Zijn er ook mensen die de volledige tijd met jou blijven of wisselt het heel veel?
    wel fijn dat je een leuk team hebt! Niets is prettiger dan leuke collega's.
    Dikke kus x

  • 15 April 2014 - 16:34

    Petra Brouwer:

    Hoi Marleen,

    Gecondoleerd met je oma, fijn dat je terug mocht! Ik heb even met veel belangstelling jouw verhalen zitten lezen, wat een belevenis zeg werken op een cruiseschip! Ik heb zelf wel ooit een cruise gemaakt en dan zie je wel dat het personeel veel en hard werkt maar zo had ik het niet helemaal verwacht! Valt t werken voor Target allemaal reuze mee toch ;)

    Veel succes daar en geniet lekker van je vrije tijd en de vele landen die je aandoet, gaaaf!

    Ik zal voor eind augustus een mantelpakje maat 36 voor je klaar hangen :)

    liefs van al je Target Collega's
    grts Petra

  • 22 April 2014 - 08:07

    Nanja:

    Hi Marleentje, zo te horen goed druk aan het werk , maar fijn dat je telkens naar je vrije momentjes uit kunt kijken. Leuk ff snel te lezen hoe het je momenteel vergaat. Ik ben inmiddels in Australië , en ben een plannetje aan het smeden om vanaf mei de westkust te bereizen. Hang nu bij oom/tante in Perth. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 75355

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: