Crossing to Europe - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Crossing to Europe - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Crossing to Europe

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Maart 2014 | Nederland, Heeswijk

Hoi allemaal,

Leuk dat jullie weer de tijd en moeite nemen om mn verhaal te lezen ☺

Nou, mn eerste twee dagen terug op het schip vielen echt, echt tegen! De druk was drie keer zo groot dan voorheen, want ik lig achter op mn schema van mn 53 skillsets die ik om de dag een moet af hebben & van de volgende cruise heb ik mijn eigen verantwoordelijkheden. Maar goed, gelukkig word ik nog wel steeds goed begeleid en ben ik toch niet op het eerste vliegtuig weer terug naar huis gegaan haha. Iedere dag gaat het beter en weet ik meer; dus krijg ik ook meer zin in het werk. Maar ik kan er absoluut niet tegen als ik niet op schema lig & niet weet wat ik moet doen.
Toen ik terug kwam bleek ook dat ik een roommate had: Maricel een filipijns meisje wat junior houskeeper is, maar zij zal wss aan het eind van deze cruise verkassen en ik ook naar een andere kamer.

Tijdens deze cruise zijn er gelukkig ook nog leuke dingen gebeurd ☺;
Zo heb ik onder andere in een stateroom (gasten verblijf) geslapen, om te ervaren hoe het voor onze gasten is. Ik zat op Dek 4, maar helaas had ik een big ass tender voor mn raam zitten die heel mn uitzicht blokkeerde. Een kamer boeken die een ‘ubstrucktured view’ heeft zal ik dan ook echt niemand aanraden! Verder sliep het bed echt heerlijk, maar het meest geniale vond ik toch wel het bestellen van InRoom Breakfast; hierbij geef je de avond van te voren door wat voor een ontbijt je de volgende dag wilt en tussen welke tijden je het wil ontvangen en dan komen ze het brengen i-de-aal! Ook de luxe van dvd’s bestellen heb ik geprobeerd, maar helaas was ik nog zo jetlaged dat ik alleen heb getest hoe de dvd speler werkt en toen ben ik gaan slapen ;) Maar in de crewoffice kan ik ook gewoon dvd’s lenen, maar die moet ik zelf halen.

Op Barbados was ik ’s middags weer lekker vrij, deze keer ervoor gekozen om met een Turtle Snorkel Excursie mee te gaan; dus gezellig met een stuk of 50 gasten op een boot gegaan, naar de snorkel plek gevaren en daar de schildpadden van heel dichtbij gezien, kon ze zelfs aanraken. Na een half uur waren we door gevaren naar een ander strand en daar konden we nog kosteloos banaan- en matras varen achter een speedboot.. Maarja.. het zijn natuurlijk allemaal oude gasten dus zo hard gingen we niet haha.

Verder zijn we gestegen naar plaats 3 ofzo in de ranking met ons schip op het Front Office gedeelte, dus dat moest gevierd worden! Per uitzondering mochten we met zn alle naar de Officer’s Bar (de collega’s die onder mij staan mogen dat namelijk nooit) en hebben daar gezellig met z’n alle wat gedronken, gedanst etc. Leuk om al je collega’s een keer in hun normale kleding te zien.

Ondanks het feit dat er bijna geen Ieren op de boot zitten hebben we 17de wel St. Patricks Day gevierd! Heel het schip was in thema van dit feest; dus alles groen en er was van alles te doen, dus ’s avonds maar even een kijkje genomen.

Daarnaast heb ik ook het fitnessen weer op gepakt, de meeste van jullie weten wel van mijn doel om een kilo of 7 af te vallen het komende half jaar en toen ik na 2 weken weer thuis was zag ik al een verandering van -3kg, dus gaat de goeie kant op!

Ook heb ik voor het eerst een show bezocht. Iedere avond zijn er (bijna altijd) super goeie shows in de Vista Lounge en de show die ik heb gezien was van Toni Waine(?), de Britse finalist van the Voice. Ik zou zeggen, zoek haar op, ze is echt steen goed. Vanaf nu zal ik zeker vaker shows gaan bezoeken want volgens mij zijn ze best leuk!

Een andere ervaring die ik op heb gedaan is de On Deck For A Cause; dit houdt in een 5km walk op dek 3, dus een stuk of 9 rondjes moet je dan lopen voor het goede doel, welke zijn verschillende organisaties uit verschillende landen die zich inzetten tegen kanker. Ik heb er helaas maar 1 gedaan want het was natuurlijk gewoon onder werktijd en ieder rondje is natuurlijk het zelfde. Maar voor mij is het dan belangrijk om te weten wat er gebeurd bij zo’n evenement; dus het welkomst praatje, is er drinken & iets lekkers voor de gasten etc. Zodat ik toekomstige gasten beter kan informeren.

Verder zijn we ons druk aan het voorbereiden op de ‘crossing’, de 21ste zullen we namelijk vertrekken naar Europa. Dit houdt in dat we extra schoonmaken, zodat we de kans verkleinen dat er virussen uitbreken want dat wil je natuurlijk niet als je 8 dagen op zee door moet brengen. En verder ben ik heel benieuwd wat het me gaat brengen…

Nou gisteren zijn we dan vertrokken vanaf Fort Lauderdale, we zijn nu onderweg naar de Azores. 8 dagen op zee, dus mensen kunnen niet van het schip, dus meer klachten – what a joy- Enige voordeel is wel dat ‘t ‘sochtends niet zo druk is op de Front Office want nu hoeven ze natuurlijk niet op tijd op te staan. En een ander voordeel, wat vandaag in mijn nadeel werkt is dat de klok een aantal keer vooruit wordt gezet. 3x middags 1 uur en nog 2x savonds 1 uur geloof ik. Dus laat ik nu net vanmiddag een ‘lange’ middag pauze hebben die hierdoor met 1 uur wordt verkort.. maar goed is niet anders.

Verder moest ik gister een welkom presentatie houden voor alle Nederlandse gasten aan boord. Dus ik keurig netjes alle 50 gasten een uitnodiging gestuurd.. Guess what.. komen er 5! Haha maar dat vond ik niet zo erg, want dan is het een klein groepje en kun je ook nog wat over andere dingen praten en wat persoonlijker met de gasten om gaan. Voor vanavond staat op de planning dat ik naar allemaal + extra andere kamers een courtesey call maak, dit houdt in dat je moet informeren of dat alles naar wens is. Dit is natuurlijk niet zo moeilijk maar je moet er wel de tijd voor hebben. Nu ik langer aan boord ben en meer dingen weet krijg ik natuurlijk steeds meer taken en dan voor je het weet is de dag weer om en maak je onbetaalde overuren..
Al met al gaat het op zich best prima. De drukste dagen zijn prelim day en embarkation day. Prelim day = 2 1dag voordat de mensen van boord gaan (debarkation) en Embarkation day = de dag dat de nieuwe cruise begint (dus mensen er af en nieuwe er op) Wat een chaos gister!

Maar al het harde werk wordt beloond van iedereen. Gister was er een grote inspectie o het scheept waarbij we 99% satisfaction hebben gehaald; dus dit houdt in dat er morgen avond een Crew Party voor iedereen is ☺ woehoee..

Ohja, m’n roommate is al weer over geplaatst naar een andere kamer dus ik ben weer heerlijk alleen – was net gewend maar ach – Mijn overplaatsing is vooralsnog niet door gegaan. Ze zagen gelukkig het licht dat het niet slim is om me te verplaatsen en over 3 weken weer.. Maar misschien komt er toch nog verandering in, want de kamergenote van Bianca; Abbigale (mede IC) heeft promotie gemaakt naar Supervisor, dus dan mag ze een andere kamer. Wellicht dat ik dan eerder word overgeplaatst naar Bianca..

We zullen het zien ☺

Tijd om naar de gym te gaan en nog even te slapen..

Als jullie vragen hebben hoor ik het natuurlijk ook graag

Liefs vanaf de Atlantische Oceaan


  • 22 Maart 2014 - 18:35

    Maria P:

    Hoi Marleen,
    Wat fijn dat het steeds wat beter gaat en dat jij je taken goed kunt uitvoeren. Gelukkig dat er ook tijd is voor leuke dingen. Wens je een goede overtocht en tot je volgend verslag. Gr.Maria

  • 22 Maart 2014 - 20:01

    Chantal:

    Wouw marleen!! Al 3kilo kwijt in zo'n korte tijd!! Knap joh.
    Heel leuk om weer te lezen wat je in de tussentijd allemaal hebt vernomen.
    Veel liefs xx

  • 22 Maart 2014 - 23:59

    Bep Bonnie:

    Hoi Marleen
    Is weer een mooi verhaal.
    Maar al met al wel zwaar knap hoor.
    Je doe zo heel veel ervaring op maar het zal zeker vermoeiend zijn.
    Fijn dat je gebeld heb dank je wel.
    Succes met alles liefs uit Heytse

  • 23 Maart 2014 - 18:40

    Dorien Van Der Heijden:

    Hoi Marleen, Wat leuk om jouw reisverslagen te lezen. Zo te zien (of in dit geval te lezen) heb je het heel goed naar je zin. Een behouden vaart toegewenst en bovenal nog heel veel plezier.
    Groetjes Dorien

  • 30 Maart 2014 - 16:50

    Astrid Voets:

    Hoi Marleen idd een lang verhaal maar zeker de moeite waard om te Lezen. Is niet bij te houden met de klok te verzetten. Veel plezier en geniet ervan.gr Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 77465

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: