Brugpieper feelings - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Brugpieper feelings - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Brugpieper feelings

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 Februari 2014 | Nederland, Heeswijk

Hoi allemaal,

Nou hier is die dan, mn eerste verhaal vanaf de Ms Noordam, op mn kamertje van 6m2 die ik op dit moment nog niet hoef te delen met iemand ☺
Ik heb ondertussen al 39uur gewerkt in 4 dagen.

Bereid je voor; dit eerste verslag zal best lang zijn, want heb al zo veel meegemaakt in de eerste dagen..

Op zondag ben ik naar Miami gevlogen, en waar het in NL nog zn 8 graden was, waren het er in New York -5 met een dik pak sneeuw en in Miami z’n 25! Maar veel heb ik er niet van kunnen genieten, want mijn vlucht was vertraagd en ik gesloopt van de lange reis.

Maandag werden we (mede crewleden en ik) al om 7uur op gehaald bij het hotel, met een half uur waren we op het schip. Vond het wel spannend om hem te zien en kon niet wachten om naar binnen te gaan. Al snel werden de ervaren crewmembers gescheiden van de NEOP’s (New Employee Orientation Program) – bij die laatste behoor ik – en voelde me net weer een brugpieper die voor het eerst naar school gaat en zn mentor achterna moet lopen haha. Alle belangrijke documenten gekregen, mijn buddy Bianca ontmoet en zij heeft me toen al een aantal belangrijke dingen van het schip laten zien; waaronder mijn hut! OMG dacht ik toen ik hem binnen liep; dit is echt klein! Veel kleiner dan verwacht. Ik denk dat het zn 6m2 is, met een stapelbed, een bureau ¼ kast van wat ik thuis heb en een badkamer. Maar het goede hiervan is dat ik sowieso voor deze cruise (11 dagen) nog geen kamergenote heb, dus lekker rustig.

Gelijk op de eerste dag al verschillende trainingen & testen(examens) gehad en ook mn werkplek ‘huiswerk’ gekregen. Ik heb een skills lijst gekregen waar je U tegen zegt. De skill set is een lijst met allemaal verschillende skills en dingen van de Front Office die ik moet weten, welke weer zijn verdeeld in verschillende hoofdstukken die ik allemaal moet maken binnen een bepaalde tijd. Maar dit helpt me zeker om alles te leren hier.
Verder voelde ik me vooral nutteloos want er is niet echt iets wat ik kan doen, maar moet vooral rondkijken, kijken hoe alles gaat, mijn mede collega’s leren kennen etc.

Tja en verder.. heb ik me wel eens beter gevoeld; ik denk een combinatie van jetlag, misschien zelfs wel een beetje zeeziek en daardoor een beetje grieperig, maar gelukkig stoppen ze je hier dan gelijk vol met pillen dus voel me op zich wel redelijk haha.

Het team echt heel leuk! Bianca, mijn buddy is Nederlands. Tegelijk met mij is een nieuwe GRM aangekomen. Dat is een Guest Relations Manager, zij komt uit Roemenië is echt heel erg behulpzaam en begrip vol maar helaas is ze hier maar voor 2 maanden tot dat de GRM van dit schip weer terug is van vakantie. Verder zijn er ook een stuk of 12 filipino’s op de FO en het rare hiervan is, dat de meesten al een aantal jaar voor de HAL werken, maar geen onder officier zijn zoals ik. Ik heb namelijk maarliefst 0,5 streep(!) haha en zij geen. Ik dacht eigenlijk ook dat ze net zo oud zijn als ik, maar ze zien er echt veeeel jonger uit dan ze werkelijk zijn. Er zit zelfs 1 getrouwd stel tussen dat thuis een kind heeft.

Werk, in het kort:
7 dagen per week
9,5 – 11 uur per dag
Van 7uur – 18.30 is een werkdag van 9,5uur omdat ik dan pauze heb van 11-13uur
Of 7uur – 11uur lange pauze zodat je bv van boort kan en dan van 18.30-23uur
Per cruise wordt er een werkschema gemaakt, dus op zich weet ik wel wat me te wachten staat.

Ondertussen voel ik me trouwens weer prima!
Woensdag ben ik voor het eerst naar de fitness geweest. Iedereen vanaf een halve streep heeft meer rechten dan degene zonder streep, zo mag ik bijvoorbeeld gebruik maken van de fitness van de gasten; roomservice bestellen, eten in de ‘Lido’ dat is een zelf service buffet restaurant op de 9de verdieping (voor degene die het opzoeken op de website); deel ik de douche alleen met een eventuele kamergenote en niet met de kamer naast me; krijg ik iedere dag nieuwe handdoeken (indien ik hem op de grond heb gegooid); wordt mn bed op gemaakt en de kamer schoon gemaakt.
Ook was er vanavond een bingo & raffle voor de crewleden georganiseerd waar ik natuurlijk even naar toe ben geweest. Had een aantal raffle kaarten gekocht waarmee je oa een Ipad, camera, Ipod etc kan winnen, maar helaas nog niet in de prijzen ;).

Mijn cabine bevindt zich op Deck A; hiervan is geen uitgebreide plattegrond op de website, alleen Medical Center staat aangegeven. Maar mijn cabine bevindt zich aan de voorkant van het schip. Binnenkort word ik trouwens nog wel verplaatst van kamer omdat je in principe met een mede collega je hut deelt, maar omdat we een oneven aantal IC’s hebben, lig ik nu alleen.

Vandaag, dag 4 mocht ik van boord! Het was onze eerste stop van de cruise na 2,5 dag op zee te hebben gevaren. Had duty van 7-12uur, snel gegeten en toen samen met een mede collega van boord gegaan en even Philipsburg (Sint Maarten) ingegaan. Daar nog even gedag gezegd bij de duikschool waar ik tijdens mn stage mn Padi & Advanced heb gehaald. T was leuk om weer eens op SXM te zijn, helaas was de tijd erg kort, want we moesten al om 14.30 terug op de boot zijn om door te varen.

Sinds de laatste 2 dagen en de komende dagen moet ik trouwens ook alle managers ontmoeten van alle verschillende departementen. Vandaag ben ik onder andere naar de Bridge geweest! Echt vet om te zien hoe/waarmee ze het schip besturen, leuk om daar te zijn geweest, want zal er waarschijnlijk niet vaak meer komen.

De komende 2 dagen moet ik gewoon werken en kan ik niet van boord, dan gaan we naar Saint Lucia, en ‘schilderachtig cruisen in Soufriere Bay’. De 22ste mag ik smiddags weer van boord wanneer we in Barbados zijn!!! Ik ga me opgeven om als Shore escort mee te gaan, dit houdt in dat je met een excursie van de gasten mee gaat als escort, zodat je wanneer nodig assistentie kan bieden, maar het komt er op neer dat je dan gratis mee mag ;) Ik weet alleen niet zeker van te voren of het ook mag, want er zijn natuurlijk veel aanmeldingen.

Nou dit was het dan voor nu.
Zoals je je kan lezen besteed ik de tijd echt alleen aan werken, wanneer mogelijk van boord. Om de 2 a 3 dagen ongeveer. Zoals het er nu voor staat mag ik ook van boord wanneer we op 24 februari in Dominica zijn en de 26ste ben ik smiddags ook vrij, maar dan zijn we op zee. Perfecte gelegenheid om te zonnen op het bovenste deck dus.

Groetjes,

Marleen

• 21 Februari 2014 - 07:54

Madelon:

Nou zo te lezen heb je het weer goed voor daar ;) heel veel plezier! xx

• 21 Februari 2014 - 08:21

Mama:

Geweldig Marleen!
    Fijn dat je zo'n goeie start hebt gemaakt, geniet van al het moois wat je tussen de drukke dagen kunt meemaken!
    Liefs, mama

• 21 Februari 2014 - 08:36

Lindie:

Wow wat gaaf!! Je zal veel mooie plekken zien maar zo te horen ook érg veel werken zeg. Succes ermee want dat lijkt me erg zwaar. En van zeeziek weet ik alles :/ hoop dat je snel gewend raakt aan t geschommel.

• 21 Februari 2014 - 09:18

Bep&Bonnie:

Ha Marleen
    Zo dat is al een dot ervaring wat je opdoet.
    Wel druk allemaal maar gelukkig ook wel genoeg rust.
    We hebben genoten van het verhaal.
    Geniet van de rust en de ervaring.
    Succes en liefs Bonnie&Bep

• 21 Februari 2014 - 09:31

Mellisa:

Leuk verhaal marleen! :-) Keep us posted! xxx

• 21 Februari 2014 - 09:44

Lisan:

Nou dat is van een half jaar bijna niet werken naar een fulltime baan!
    Fijn dat het tot nu toe zo goed gaat,
    Ik ben benieuwd naar de foto's!! Liefs

• 21 Februari 2014 - 10:42

Milou:

Hi schat! Wat leuk om te lezen dat je al zo veel hebt meegemaakt! En ahhhhhh je bent gewoon weer terug op SXM geweest voor een middagje!!! Gaaaaf!! :D wel lange dagen zeg, 9,5 - 11 uur, 7 dagen in de week... Succes meid, ben benieuwd of het werk leuk is! Maar vooral.... Genieten! Ik kijk uit naar je tweede verslag, we leven hier thuis (ook mijn ouders) zo met je mee :) xoxo

• 21 Februari 2014 - 11:44

Celina:

Hay Marleen,

Leuk verhaal ik ga je in de gaten houden! heel veel plezier!

xx celina

• 21 Februari 2014 - 17:26

Astrid:

Hoi Marleen leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan. Het zijn idd flinke werktijden. Heel veel plezier en succes met alles te leren . Tot de volgende reisverslag en foto'? Groetjes

• 21 Februari 2014 - 17:39

Sjoerd&Leoni:

Dat is inderdaad al veel voor de eerste week en die zit er zelfs nog niet eens op... Fijn dat je nog even kan genieten van privacy en 'ruimte'. Heel veel succes en plezier! Liefs

• 21 Februari 2014 - 21:25

Nanja:

Hi Meis! Oeh een eerste verhaaltje.. spannend zeg wat je al in die korte tijd hebt meegemaakt. Wat een lange werkdagen zijn het, dat zal wel even omschakelen zijn. Gelukkig alle voordeeltjes met die halve streep van je klinken ook wel goed, en al helemaal chill als je zo nu en dan aan wal kunt om wat leuks te doen. Kus & sterkte met starten

• 22 Februari 2014 - 11:11

Yvonne:

Hi Marleen,
    Leuk verslag! Veel succes en ook veel plezier daar.
    Groetjes, Yvonne

• 22 Februari 2014 - 15:35

Rick & Christel:

Wat leuk om al zo snel je ervaringen te lezen.
    En wat een mazzel dat je op Sint Maarten even van boord kon. Geniet er in ieder geval van.

• 22 Februari 2014 - 23:21

Anja Van Den Berg:

Hallo Marleen,

Wat leuk om jou op deze manier te volgen, we wensen je veel succes en vooral veel plezier!!!!!!!!!

Gr Ad en Anja van den Berg

• 23 Februari 2014 - 18:57

Chantal:

Lieve marleen.
    Ik heb even tijd genomen om heel je verhaal te lezen.
    Wat een lange werkdagen! Dat zal wel wennen zijn maar dat komt helemaal goed.
    Wat leuk dat je even op sint maarten bent geweest!
    Ik ben benieuwd naar de foto's en je volgende verhalen :)
    Liefs x

• 24 Februari 2014 - 12:08

Maria P:

hoi Marleen,

Wat een uitgebreid verslag. Mooi om te lezen wat je tot nu al hebt gedaan en meegemaakt.
    Veel succes en plezier. Ook heel veel groetjes en kusjes van oma.

gr. H en M