Een geweldige start van het nieuwe jaar!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Een geweldige start van het nieuwe jaar!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Een geweldige start van het nieuwe jaar!!

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve familie, vrienden, studiegenoten en alle anderen die mn stories lezen, ten eerste de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar gewenst! De mijne kon in ieder geval niet beter beginnen dan dit jaar, maar ik ga eerst even over kerst vertellen.

Kerst op de Caribbean is
- warm
- anders
- geen kerst gevoel
- maar wel lekker op het strand liggen
Uitgebreide versie:
Op kerst avond hebben we niet zo veel boeiends gedaan, gewoon lekker thuis gegeten met mijn huisgenootjes en ’s avonds lekker op stap geweest. Eerst naar de Soggy$Bar, dat is buiten bij een marina waar de mega yachts liggen en daarna natuurlijk weer door naar Tantra.

1ste Kerstdag
’s ochtends heb ik met mijn huisgenootjes lekker uitgebreid ontbeten, inclusief kerstbrood en chocomelk haha!! We hadden allemaal lekkere dingen in huis gehaald om toch nog een beetje het kerst gevoel in huis te halen. Na het ontbijt heb ik nog geskyped met heel de familie Voets, was wel leuk om iedereen weer een keertje te zien!
’s Middags moest Milou gaan werken en Liselotte was uitgenodigd bij haar manager, dus ben ik als enige bij onze huisbaas gaan lunchen die ons daar voor had uitgenodigd. Dit was de meest apparte kerst lunch ooit! Mijn huisbaas is gewoon echt een Local, ’s ochtens waren hun eerst naar de kerk geweest en daarna om 2uur ofzo waren ze terug en gingen toen alles klaar zetten, zowat heel hun familie was aanwezig en andere mensen van de kerk die nergens anders heen kunnen. Ik was gelijk voor gesteld aan iedereen die er was haha! Het eten was wel heel erg lekker, zelfs kalkoen op ;)
Na de lunch , rond 3.30pm ben ik nog naar het strand gegaan met een paar andere vriendinnetjes hier… jaa toch echt kerst op het strand gevierd! ’s Avonds ben ik met Milou en Scarlett lekker uit wezen eten bij Boat house, dat is een echt Sea Food restaurant.. en het was me toch lekker!!! Heerlijke coconut shrimps op! We wilden eigenlijk nog naar de bioscoop, maar dat redden we niet meer dus toen waren we maar gelijk weer op stap gegaan. Eerst natuurlijk Soggy en toen nog heel even Bliss.

2de Kerstdag
’s ochtends helaas niet samen gegeten, dat zat er niet meer in. Helaas was het ook niet zo’n mooi weer. Liselotte ging ‘sochtends motorrijden met dr manager en werd afgezet bij de grote grand marche in Philipsburg, daar benik toen heen gereden omdat we nog wat inkopen moesten gaan doen voor ons avond eten! We hadden namelijk een dinner gepland bij ons thuis. Die middag samen met Liselotte het eten voorbereid en Milou moest helaas gewoon werken. Rond een uur of 6pm kwamen Norello en Jasper aan want die hadden we ook uitgenodigd, en toen Milou eindelijk thuis was van werk konden we lekker gaan eten! Heerlijke kip uit de oven met ananas en honing, aardappelen (jaa de eerste keer dat ik aardappelen heb gegeten:P ) , bananentaart met gehakt, rijst, salade, en natuurlijk een overheerlijk dessert na! Heerlijke brownies met ijs!! Eigenlijk zou er een vet feest zijn savonds in de club waar Milou werkt, maar door wat onenigheid met de mensen die het organiseerde ging het feest niet door wat wij heel jammer vonden Savonds toen verder niet zo veel meer gedaan.

Tussen kerst en nieuw heb ik helaas gewoon moeten werken. Op oudejaarsdag zelfs gewoon tot 5pm pff :S

Oud & Nieuw
- geen 3 dagen lang vuurwerk horen
- geen vakantie hebben
- niet zelf vuurwerk kopen
- maar wel gezellig met de andere stagiaires gevierd
Maar toen ik eindelijk klaar was heb ik me klaar gemaakt en toen het hier bijna 7pm was, was het in NL natuurlijk al bijna 12uur, dus toen nog even met ons pap en mam geskyped die bij fam. Krol nieuw jaar aan het vieren was! En daarna nog ons Twan en Lisan allebij gebeld via skype en ook nog wat vrienden en familie, echt een uitkomst skype, want ik werd zo doorverbonden, kon iedereen zo bereiken!
Daarna zijn Liselotte en ik naar Philipsburg gegaan, waar Jasper en Norello wonen en die avond hadden hun voor ons gekookt! Ook erg lekker, heerlijke scampies, met rijst en roerbak groenten. Vervolgens zijn we naar de board walk gegaan want dat was een van de 3 plekken waar vuurwerk zou worden afgestoken. Het is op sint maarten namelijk verboden om als particulier vuurwerk te kopen, dus alleen in Philipsburg (NL hoofdstad), Marigot (FR hoofdstad) en Maho werd vuurwerk afgestoken. Wij hadden besloten om naar Philipsburg te gaan aangezien Norello en Jasper daar woonden. Na het eten kwamen nog wat andere van ons daar wat mee drinken en vervolgens naar de boardwalk gegaan. Er stonden allemaal bandjes en het was echt super druk!! En om 12uur was het toen eindelijk zo ver! Het nieuwe jaar was begonnen, het vuurwerk kwam vanuit de zee en wij stonden met onze voeten in het strand – GEWELDIG!!- Helaas begon het even nadat het vuurwerk was afgelopen een beetje te miezeren, dus toen besloten om maar ergens anders –overdekt- op stap te gaan. Alle stagiaires gingen naar Soggy, maar Liselotte en ik hadden besloten om het in de club te vieren waar Milou aan het werk was. Dit was zeker een goede beslissing! Milou vond het heel leuk dat we daar waren en we zijn met zn 3en toen daar nog lekker los gegaan.

Nieuwjaarsdag
Woooooww wat was dit een geweldige dag!! Ik ben sochtends eerst met Liselotte mee gegaan naar de 2 ziekenhuizen hier op het eiland, want zij moest voor haar werk de eerst geboren jongen en meisje aan de NL kant en aan de Franse kant een cadeau brengen voor haar werk en ook een foto nemen. Nouu wat blijkt, wij bij alle bij de ziekenhuizen aangekomen, helemaal geen baby’s geboren XD
Daarna zijn we snel doorgegaan naar het strand Karakter, van NL eigenaren. Hier zou de nieuwjaars duik plaats vinden. Bij aankomst kregen we gelijk een Unox muts en toen snel een plaatse gezocht op het strand. Het was echt ontzettend mooi weer, goeie muziek erbij en een broodje Unox en Snert konden natuurlijk niet ontbreken!! Om 2uur zouden we eigenlijk te water gaan, maar omdat er nog steeds mensen kwamen werd idit uitgesteld naar 3pm. Hehe wat was ik blij toen het eindelijk zo ver was, want het was echt ontzettend warm. Daarna nog lekker doorgefeest en zelfs nog een polonaise op het strand gelopen haha. Wat een geweldige dag was dit!
Rond een uur of 5pm waren Liselotte en ik weer gegaan, want we hadden afgesproken met Milou – die weeeeer moest werken- om naar de (enige) snackbar te gaan om het nieuwe jaar te beginnen met een friet sate en een frikandel haha!! Daarna zijn Lies en ik naar huis gegaan voor een powernap.. uuh van zo’n 2,5uur ofzo:P toen ons klaar gemaakt en savonds weer op stap gegaan bij club 1 eleven waar Milou werkt. Daar was die avond een caribbean night, met al-leen maar locals! Aangezien Lies van dominicaanse afkomst is was ik dus echt de enige white chick daarbinnen haha XD wat ’n grap.. voelde me nie zo thuis :P

Op zondag zijn Lies en ik weer naar de ziekenhuizen gegaan, gelukkig aan de franse kant toen wel baby’s, maar nog steeds niet aan de NL kant. Toen nog even boodschappen gedaan en geluncht thuis.. en vervolgens naar Maho te gaan om vliegtuigen te spotten.

Al met al dus een superrrrrr uberde luxe leuke goede geweldige start van het nieuwe jaar gehad!!

Wie had dat een jaar geleden kunnen denken dat ik nu op SXM zou zitten?! Nou ikke niet hoor;)

Maandag was het weer gewoon tijd om te werken, sinds deze week zijn we ook een half uur eerder gaan beginnen, want de regatta komt nu steeds dichter bij! Vanaf deze maand zal ik ook op de zaterdagen moeten gaan werken, maar vandaag gelukkig nog niet.

Het is nu 11.40uur.. tijd om maar eens even een douche te gaan nemen en straks bij Norello en Jasper hun verjaarden te gaan vieren op het strand!

Hopelijk hebben jullie net zo’n goede start gehad van het nieuwe jaar als ik! Mijn nieuwe jaar kan in ieder geval niet meer stuk. Ik heb het nog steeds goed naar mijn zin op St. Maarten, de tijd vliegt wel echt voorbij!
Januari zal voor mij een maand worden van afscheid nemen van vele stagiaires wiens stage maar een half jaar was. Zo ook mijn huisgenootje Lies. Eigenlijk zijn de enige die over blijven, Milou, Mandy, Scarlett en ik.. niet veel dus :P Maar gisteren wel gehoord dat we waarschijnlijk een nieuwe (mannelijke) huisgenoot gaan krijgen. En lies wist ons te vertellen dat bij haar bedrijf 4nieuwe interns zullen komen.. dusse alleen zullen we niet zijn ;)

Een fijn weekend gewenst!

Liefs vanuit het nog altijd warme Sint Maarten

Oohh voor ik het vergeet; ik heb gisteren eindelijk de eerste kerstkaarten ontvangen! Dank je wel, tante Maria, Astrid, Oma, Nanja en natuurlijk Mama voor de mooie kaarten!

Ps. Om een goed beeld te krijgen van mijn geweldige feestdagen adviseer ik jullie om mijn foto’s te bekijken.

  • 08 Januari 2011 - 16:45

    Lilian:

    haha en weer een leuk verhaaltje! :D jij feest heel wat af! Ik ben echt jaloers :P
    En jouw begin van 2011 klinkt inderdaad echt super! Geniet er maar lekker van meis!
    En tot je volgende verhaaltje!

  • 08 Januari 2011 - 23:56

    Nanja Wierda:

    Haha, nou zo te lezen was jouw Xmas & NYE een groot party festijn:D Goed bezigggg
    In iedere alinea staat wel iets over Milou die 'weeeer' moet werken, hahaha arm kind!:P
    Nou hier is de kersvakantie bijna voorbij en de ITMC'ers zijn bijna allemaal al op stage, en wij ITTI'ers hebben nog tentamens en dan vliegen we ook 't land uit ;)
    Geniet maar daar van 't zonnetje @SXM!
    X

  • 09 Januari 2011 - 12:15

    Astrid:

    Hoi Marleen,leuk dat het nieuwe jaar zo goed begonnen is, weer een leuk verhaal, mooie foto's.
    Nog bedankt dat je gebeld had op 1 januari vond ik erg leuk.
    Zal wel even wennen zijn eerder beginnen en de zaterdagen werken. Succes
    Groetjes Astrid

  • 10 Januari 2011 - 11:46

    Irina Van Namen:

    Wat leuk om verhalen van andere stagiaires te lezen op waarbenjijnu. zo krijg ik alvast een beetje een indruk hoe het op st maarten is! Ik vertrek samen met een vriendin 28 januari voor 5 maanden naar st maarten! Veel plezier nog! xxx

  • 10 Januari 2011 - 15:59

    Roos:

    Dat is een goed begin van het nieuwe jaar in ieder geval! Wat een leuke verhalen allemaal zeg:)

    Nog heeel veel plezier daar in Sint Maarten!!! (maar volgens mij gaat dat wel goed komen:p)

    Groetjes

  • 10 Januari 2011 - 18:39

    Dorien:

    Ha Marleen,
    Jij ook een fantastisch en té gek 2011 gewenst. Zo te lezen is het begin van 2011 al té gek begonnen. Zet deze trend zo door, zou ik zeggen. Nog heel veel plezier gewenst en veel zonnige dagen. Erg leuk om jou op skype te hebben gezien. Krijgen we nog een beter beeld hoe het daar is!
    Groetjes familie Van der Heijden

  • 16 Januari 2011 - 17:44

    Maria:

    hoi Marleen,
    Daar zou zelfs ik nog meedoen aan een nieuwjaarsduik. Leuke verhalen en mooie foto´s.
    groetjes Maria

  • 25 Januari 2011 - 22:30

    Wout:

    Ga zo door ;)!

  • 31 Januari 2011 - 21:02

    Dorien:

    Hoi Marleen,
    Hoe gaat het met je? Heb je het zo druk dat er geen tijd meer is om 'reisverslagen' te schrijven???? Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je lekker aan het genieten bent. Heel veel groetjes van ons.
    Dorien, Walter, Nina & Ise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 75433

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: