Housewarmings & PADI - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Housewarmings & PADI - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Housewarmings & PADI

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Goeienavond!

Hier weer even snel een update vanuit het warme St. Maarten!
Met mij gaat nog steeds alles top! De week is weer echt voorbij gevlogen daarom weet ik ook niet precies meer wat ik van dag tot dag heb gedaan dus hier maar even een samenvatting.

Ik heb natuurlijk weer gewoon iedere dag van 9 tot ongeveer 5uur moeten werken. Gelukkig mag ik vaak even een stuk gaan rijden om boodschappen te doen, contracten af te geven/op te halen enz en daarnaast natuurlijk bezig met mn company assignments. Alles verloopt nog volgens plan dus dat is wel fijn.

Na werktijd is het natuurlijk tijd voor de ontspanning; dus weer een aantal keer naar het strand geweest. Daar lekker van de zongenoten met lekkere cocktails erbij. Maar doordat orkaan Igor deze week voorbij St. Maarten kwam is de zee woest en zijn er meters hoge golven waardoor ook stukken strand tijdelijk weg zijn. Maargoed; wij laten ons natuurlijk niet kennen door een paar golven dus zijn gewoon wezen zwemmen.
Verder donderdagavond naar de bucceneers geweest om wat te drinken en te eten. De bucceneers is een barretje aan het water (maar niet op het zand), waar je ook eten kan bestellen. Het is zeg maar een van de plekken waar de weekend borrels altijd worden gehouden. Na de bucceneers zijn we door gegaan naar 1 eleven, want mn huisgenootje moest weer werken voor dr stage dus daar nog even verder wezen chillen. Eigenlijk hadden we ook nog een housewarmings party bij iemand,, maare dat zat er toen niet meer in.

Oohjaa ook zijn we donderdags heel sportief geweest want we zijn ‘de’ berg weer op gelopen. Die ene berg achter ons huis ;) Met ongeveer 40minuten zijn we weer terug met dat rondje en de steilte van de berg is zn 20% dus dat is niet niets ;)

Zaterdag ben ik eerst met Els (mn huisgenootje) naar het appartement wezen kijken waar haar ouders 10dagen zullen verblijven. Echt super mooi en vlak bij ons. Daarna zijn we weer lekker naar het strand gegaan en daar de rest van de dag blijven liggen. ’s Avonds hadden we nog een housewarming van Olaf incl. Bbq wat ook zeer geslaagd was. We waren daar rond 20.30 en we begonnen al meteen met kingzen.. haha wat een feest dat ze spel ook overal spelen! Het was een super avond, weer veel nieuwe mensen leren kennen. Na de housewarming ben ik met 2 kerels nog naar de Bliss gereden, waar ook mn huisgenootje Iris was. De Bliss is een uber de luxe club waar eigenlijk alleen de rijke mensen komen. Het ligt aan het water; heeft 2 zwembaden, een relaxte lounge en een grote dansvloer; echt heel mooi! Het was daar ladies night dus alle vrouwen kregen gratis martini’s.. mmm Maar aangezien ik vandaag om 09.00 uur bij de duikschool moest zijn was ik wel zo verstandig om om 3.00uur maar weer eens naar huis te gaan.

Vandaag dus begonnen met mn PADI cursus!! Je padi is een soort van duik diploma; dat je in open water mag duiken met flessen. Om 9uur moesten we bij de duikschool zijn in Philipsburg, dus om half 9 werd ik al op gehaald door Elzemarijke om vervolgens ook nog Olga op te halen. Dus om 9uur stonden we netjes op tijd op plaats van bestemming. Toen moesten natuurlijk eerst alle formulieren ondertekend worden over verantwoordelijkheid etc etc. En rond 10uur waren we bij het zwembad waar we onze lessen kregen. Normaal gaan ze naar Little Bay, een klein strandje dus; maar door de woeste golven was dat nu niet mogelijk. Vond het op zich wel relax om gewoon in een zwembad te beginnen met de duiklessen, want dan word je toch niet meteen in het ‘diepe’ gegooid ;). We zijn met 15 mensen aan de PADI cursus begonnen; dat wil dus zeggen dat ik vandaag weer zn 10 nieuwe mensen heb ontmoet. Allemaal NL stagiares, super gezellig dus! We werden verdeeld in 3 groepen en toen kregen we eerst uitleg over hoe je je duikgerij installeert en vervolgens zijn we het zwembad in gegaan en hebben we verschillende opdrachten uitgevoerd die je dus ook moest halen voordat je verder mocht met de volgende. Tussen de middag hebben we lekker pizza besteld en daarna zijn we nog doorgegaan tot een uurtje of 5. Volgende week hebben we ‘helaas’ heel de dag theorie les, want er moeten natuurlijk ook verschillende examens worden gehouden. De week er op hebben we een halve dag les; dan gaan we de zee in en de week daarop ook! Dus mijn zondagen zitten voorlopig nog even vol.

Nu heb ik net gegeten en ga ik zo meteen met mn huisgenootjes en de buurtjongens naar wat andere mensen om nog gezellig wat te drinken..

Voor deze week staat er weer een normale werkweek gepland. Dinsdag heb ik een vergadering en daarheen gaan we met de boot om de files te vermijden en verder heb ik donderdag het afscheidsfeestje van Iris, mn huisgenootje. Dat gaat ze natuurlijk geven in 1 eleven, de club waar ze werkt en de 6 liter fles champagne is al geregeld dus dat gaat vast gezellig worden! En natuurlijk mag het sporten ook niet ontbreken.

Nu ga ik er weer snel van tussen want er moet nog even gesocialized worden.
De foto’s van het duiken hoop ik snel te hebben, maar die zijn niet met mijn camera gemaakt dus zal nog even moeten wachten..


Liefs,

Marleen

  • 20 September 2010 - 07:46

    Marleen:

    Zo te zien vermaak jij je daar wel!! Haha
    We missen je hier wel hoor!! Gaat het verder op je stage ook goed?
    Maar ik spreek je nog wel!
    Veeelplezier nog! Xxxx

  • 20 September 2010 - 08:05

    Marloes:

    oooh wat klinkt het heerlijk zo!!
    Ik zou bijna achter je aankomen. Wel rustig hier in brabant zonder Voets, maar over een paar maanden ben je er weer!
    Nog veel plezier meisje!

    Dikke knuffel

  • 20 September 2010 - 10:54

    Nanja:

    Oehh ik ben echt jaloers op je padi padi padi :D super gaaf! en alle feestjes na het werk en in het weekend klinken ook niet verkeerd, gelukkig loop je wel lekker op schema met school, dus geen stress ;) haha.
    Have fun meis!

  • 22 September 2010 - 08:31

    Smitske:

    Duikgerij? Sorry, maar wat is dat?

    Met de boot om files te vermijden, klinkt ook heel apart! Wel gaaf

  • 22 September 2010 - 19:01

    Twan(lieve Broertje):

    Verstandig: Om 09.00 uur bij de duikschool dus om 3.00uur maar eens naar huis gegaan.

    Maar super vet jho, je hebt ook al gelukkig een heel vriendennet daarzo hoop echt dat we een keer langs kunnen komen :P anders moet ik miss zelf maar wat ondernemen met wat klasgenoten als jij dan daar verblijf kan scoren voor ons ^^, haha

  • 28 September 2010 - 09:40

    Mam:

    Het is echt een paradijs waar jij geland bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 75414

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: