Living for the weekends - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Living for the weekends - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Living for the weekends

Door: marleenvoets

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Goeiendag!

Het is al weer een week geleden, dus tijd voor een update!
Hoe is het daar in het waarschijnlijk koude Nederland? Iedereen weer aan het werk of naar school?
Ik ben hier de afgelopen week ook gewoon wezen werken, ik kreeg al vragen of ik het allemaal voor de schijn zei dat ik moet werken, maar ik heb ook gewoon een baan van 09.00-17.00uur.. tenminste voor nu, vanaf januari gaan we ook de zaterdagen werken, dus nu ben ik extra aan het genieten van die heerlijke weekenden!!
Ik heb het echt ontzettend goed naar mijn zin hier, echt genieten. Heb super leuke mensen om me heen enne Iam already in love with the island <3
Helaas dus werken van maandag tm vrijdag, daar is het nu nog rustig. Ik ben afgelopen week naar een hugeeee groothandel geweest, waar ze ontzettend veel NL spullen hebben Helaas wel heel duur natuurlijk, maar ook de local merken zijn onbetaalbaar. Verder moest ik ook naar de bank toe, woooww wat is dat hier primitief zeg! Alles gaat nog met de hand, duurt natuurlijk super lang. Maargoed, weer een nieuwe beleving ;). Helaas zal ik minimaal 1x in de maand naar de bank moeten om salaris check in te wisselen hehe.. – handig dat internet bankieren in NL – Verder hebben we op dinsdag avond een vergadering gehad met de Steering Committee; daarin zitten van alle committees de chairpersons. Op zich wel interessant wat er allemaal was besproken. Het voordeel van die meetings is, dat er voor eten wordt gezorgd haha, ofja gezorgd ik moest zorgen dat op tijd de pizzas werden bezorgt haha. En verder was het aftellen naar het weekend. Heel de week was het stralend mooi weer! Dus wij hoopte dat dat in het weekend ook zo zou zijn. Vrijdag na mn werk, samen met Iris gelijk door naar het strand gereden, daar een duik genomen en vervolgens gezellig met zn 2’en tapas gegeten, echt super leuk zo aan het strand! Savonds hebben we een chill avondje gehouden want we waren nog brak van de avond ervoor; Lizzette gaf toen namelijk haar afscheidsfeest. Ik ben die avond al om 21.00uur met Iris naar de club gegaan, want zij moest openen. Toen zowat heel de avond gratis cocktails etc. Gekregen, ideaal als je connecties hebt! Om 23.00uur had ik het eigenlijk wel gezien, maar toen kwam natuurlijk pas de rest binnen. Uiteindelijk werd het nog echt een feest, het bandje begon beter te spelen en iedereen ging helemaal los.. en toen was het al snel 3uur snachts.
Het chill-avondje van vrijdag hadden we gehouden in het huis van de scharrel/vriend van Iris, die zit op het moment voor 2 weken in Canada; maar hij had gezegd dat we van zijn huis (en auto) gebruik mochten maken; ideaal dus; want Susan (stagiaire van Heineken) woont boven hem, dus dat was lekker makkelijk. Daar zijn Iris en ik ook wezen overnachten, de volgende dag wilden we naar het strand gaan, maar het regende. – Jaa mensen hier regent het ook! Helaas! Maar dat komt voornamelijk ook door het orkaan seizoen -. Toen dus besloten om er maar een hele relax dag van te maken, allemaal lekkere dingen in huis gehaald en de rest van de dag Friends gekeken met zn 4en (Iris, Suzanne, Lizette en ik). En rond een uur of 5 zijn Iris en ik nog een rondje wezen rijden over het eiland en op het einde van het rondje Olaf op gehaald. Hij woont hier nu 8 weken en blijft waarschijnlijk ook nog wel een jaar of 2 hier. Met zijn 3en toen heel culinair uiteten geweest bij de mac haha en vervolgens weer verder wezen chillen met de dvds van de Lama’s.
Zondag was het gelukkig wel mooi weer. We hebben toen eerst LIzette op het vliegveld gezet, want haar tijd zat er weer op hier. Misschien komt ze in november weer terug, want er is een baan vrijgekomen. Helaas is dat nog niet zeker, want er wacht al een vrouw heel lang op die functie en zij mag eerst, dus nog even afwachten. Nadat we Lizette hadden uitgezwaaid zijn wij lekker naar een strand geweest aan de Franse kant; Orient Bay, woow wat was dat genieten gisteren. Lekker in de zee; of luieren op een strandbedje, cocktails erbij, lekker eten, nog even gechilled op een boot van een vriend die toevallig daar even aan legde! Echt een top dag! Savonds hebben we weer met een aantal bij Susan en Erwin gegeten; dat was een leuke afsluiter van het weekend.
Ik kijk nu al weer uit naar volgend weekend, want dan ga ik waarschijnlijk beginnen met mn PADI!!
Voor vandaag heb ik nu wel weer lang genoeg achter de pc gezeten, dus ik ga nu snel afsluiten en gezellig met een aantal mensen – voor de verandering – niet uit eten; maar wel met zn alle bij elkaar bij iemand thuis!

Ohjaa voordat ik het vergeet, ook deze week weer sportiefbezig geweest; we hebben namelijk meegedaan met ‘ bodybalance’; dat is een combinatie van pilates/joga etc. Ik wist niet dat ik zo stijf was geworden hehe.. maar wel ontzettend leuk; deze week gaan we waarschijnlijk weer.

Veel liefs vanuit St. Maarten

  • 14 September 2010 - 07:28

    L Smits:

    Die padi had je me nog niet vertelt! Daar moeten we nog even op terug komen. haha

  • 14 September 2010 - 08:11

    Nanja:

    oehh klinkt goed Marleentje... heb er geen betere woorden voor :D

  • 14 September 2010 - 17:17

    Mam:

    Zo te lezen gaat het je voor de wind! ha ha!

  • 14 September 2010 - 18:46

    Dieke:

    klinkt echt allemaal super!! Ka niet wachten om zelf weg te gaan;)

  • 16 September 2010 - 12:24

    Madelon Verboort:

    Hey Marleen!
    Zo te lezen heb jij het wel naar je zin daar ;) Mooi eigen autootje ok lekker zeker?Ik ga zelf zaterdag ook nog ff vakantie houden in Turkije want heb nog maar weinig zon gehad hahahha. Have fun!

  • 16 September 2010 - 15:15

    Dorien:

    Hoi Marleen,

    Goed om te lezen dat de Nederlandse banken (je zult ongetwijfeld de Rabobank bedoelen) beter zijn georganiseerd!!! Kan ook niet anders met zo'n goed personeel.....
    Tjonge, het klinkt allemaal wel erg gezellig. Inderdaad en wij maar echt chillen, bij die 15 graden in Nederland....
    Jij heel veel plezier.
    Groetjes
    Dorien

  • 19 September 2010 - 14:07

    Astrid:

    Hoi Marleen,

    Wat'n verhalen allemaal.Je geniet ervan,fijn dat je leuke mensen om je heen hebt.Je werkt vn 9.00 tot 17.00 maar wat doe je dan zoal.Hier lijkt het de afgelopen dagen al herfst. Nog veel plezier.

    Groetjes Astrid

  • 22 September 2010 - 18:51

    Twan(lieve Broertje):

    Haaaa zus,, leuk je gesproken te hebben!! ik ga nog ff verder lezen lig nog wat achter maar ben iig jaloers :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 75417

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: