I'm coming home! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Marleen Voets - WaarBenJij.nu I'm coming home! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

I'm coming home!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Mei 2015 | Portugal, Lissabon

The End of the World is there, dus daar zit ik dan, op het vliegveld! 6 maanden geleden stapte ik aan boord tijdens de Grand Asia Cruise, vervolgens met 2 kerstcruises en de 2015 ms Amsterdam World Cruise achter de rug is het nu tijd om naar huis te gaan. Jeetje, wat heb ik ontzettend veel gezien in de afgelopen 6 maanden (en 1 week ).

Het laatste verslag wat ik schreef was in Azië. Ondertussen zijn we al weer uit Europa (of ja op moment van verder schrijven zit ik alweer op het vliegveld) en hebben we ook het Midden Oosten aan gedaan. Eigenlijk, als ik nu terug denk, heb ik zo veel gezien dat ik het niet meer allemaal weet en er echt de foto’s bij moet pakken. Dus laat ik maar een paar hoogte punten vertellen die de meeste indruk hebben gemaakt.
Het midden Oosten staat echt boven aan; en dan met name Jordanië, waar ik naar Petra (de verborgen stad) ben geweest. WOOWW wat was dit geweldig bijzonder om te zien!! Maar ook stond ik mijn ogen uit te kijken in Dubai, waar ik mee ben geweest op excursie de eerste dag en oa een high tea heb gehad in het Burj Al Arab Hotel en ’s avonds wezen feesten omdat ook dit (onverwachts) een overnight haven was. We hebben hier overnacht omdat varen in het Midden Oosten extra veiligheidsmaatregelen vereist aangezien varen hier ‘gevaarlijk’ kan zijn vanwege piraterij. Zodoende hebben we speciale trainingen gehad hierin, maar verder werd alleen onze vaar snelheid verhoogt omdat het dan lastiger wordt voor piraten om je aan te vallen. Nou, met een extra dag Dubai vonden wij dit natuurlijk helemaal niet erg! ☺

Ons pap en mam zijn langs geweest in Athene, wat erg leuk was! Het is fijn om bezoek te krijgen, zodat je kan laten zien wat je doet en waar je leeft. In Athene hadden we ook een overnachting dus 2 dagen met ons pap en mam op sjouw geweest. High Speed Sightseeing!
Daarnaast was ook het bezoek van ons Twan goed gekeurd en hij heeft mee gevaren van 15 april tot de 19de ☺ Rome, zee dag, Cartagena, Malaga & Cadiz waren de havens! Echt super leuk dat Twan mee kwam varen, want wat is nu een ervaring wanneer je die niet met iemand kan delen?! We hebben vooral de culinaire keuken van Spanje & aan boord geprobeerd haha.

Na Cadiz hadden we 2 zeedagen om vervolgens aan te komen bij Ponta Delgada, wat onze 1 na laatste haven zou zijn, maar omdat de haven van de dag erna (Horta) werd gecanceld en we dit al van te voren wisten hebben we nog een extra overnachting gehad in Ponta Delgada! Nou, ik neem aan dat jullie ondertussen wel weten wat er dan gedaan wordt; juist jaa feesten!
Ook kwam Sarah hier weer aan boord, waar ik in het begin van dit contract over heb verteld. Zij is de representative van FedEx en zorgt dat alle miljoenen koffers van de gasten naar huis worden verscheept. Lucky me als ik was, mocht ik haar hierbij helpen en had ik een relax rooster voor de laatste 6 zeedagen tot we in FLL aan kwamen.
Met Sarah aan boord heb ik me de laatste dagen nog uitstekend vermaakt, we hadden het laatste Bal, nog een Crewparty, en Afscheidsparty.. plus natuurlijk de gebruikelijke bezoeken aan de bar ;).

De vraag die jullie nu waarschijnlijk hebben is, en komt er nog een nieuw contract?! Die laat ik nog even in het midden ;). Ik heb m’n ogen en oren open voor nieuwe dingen, dat weten ze bij HAL ook, dus we zullen zien waar het schip strandt!

Nou, ik heb nu nog even een vlucht van 17uur te gaan. Van Miami vlieg ik naar Lissabon.. en dan door naar Amsterdam. – ben je aan gekomen in Lissabon, word je verteld dat je vlucht waarschijnlijk wordt gecanceld omdat er een staking is die al 2 maanden bekend is..- ook dat ng ☹ - eens kijken of ik HAL kan bereiken tijdens mijn 5 hour overlay time hier.. BAH. Enfin.. komt goed.

Ik hoop iedereen snel weer te zien, want ben natuurlijk ook super benieuwd wat jullie het afgelopen half jaar hebben gedaan.


Liefs,

Marleen

  • 02 Mei 2015 - 19:38

    Mama:

    Hoi lieve Marleen,

    Eind goed al goed. Al weer 1 dag thuis en wat fijn is dat om je weer in ons midden te hebben en al je verhalen te horen en foto's te zien van je enorme indrukwekkende cruise.

    Liefs, mama

  • 02 Mei 2015 - 20:47

    Maria P.:

    Hoi Marleen,
    Mooi eindverslag en het was goed om je weer te zien.
    Gr. Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 75263

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: