Tropische Eilanden, Australie & Azie - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Tropische Eilanden, Australie & Azie - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Tropische Eilanden, Australie & Azie

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Maart 2015 | Nederland, Heeswijk

Hoi allemaal,

Leuk dat jullie nog steeds m’n verhalen lezen en reacties achterlaten ☺

Nou van mijn wilde duikplannen is niets meer gekomen helaas. Hij werd verplaatst naar een ander tijdstip waarop ik moest werken; dus ik andere mensen gevonden om te duiken op de 1ste dag Papeete; maar toen was het te slecht weer en was het gecanceld. Poging 3 zou zijn in Tonga, want daar hadden we onverwacht 2 overnachtingen (ipv 1 dag) omdat we 2 andere eilanden moesten cancelen vanwege slecht weer.. Helaas; mocht ik nu net een drill hebben met mijn life raft die ochtend ☹ Maar goed, everything happens for a reason zullen we nu maar denken! Ik heb mooi kunnen feesten de avond ervoor en de avond erna haha..De eerste avond was in een lokale kroeg, helaas ging die al dicht om middernacht omdat ze daar heel gelovig zijn en de boel werd gewoon dichtgegooid op zaterdagavond. Nou de volgende dag was natuurlijk zondag dus sowieso alles dicht want het is een rustdag natuurlijk, maar onze HRM heeft op zondag last minute gezorgd voor een feest op een eiland waar alleen een bar was.. en voor de rest niets! Dus dat was een private island party ☺☺

Na al die rare eilanden kwamen we eindelijk aan in Auckland, Nieuw Zeeland! Daar ook weer een overnachting gehad dus konden ’s avonds lekker op stap ☺. Vervolgens verder naar Australië waar we 5 in plaats van 6 havens zijn aangegaan. De eerste was Sydney, met ook een overnachting! Was leuk hier weer terug te zijn; ’s avonds met een groep naar het Operah House geweest, dat was een leuke once –in – a – lifetime ervaring haha! Eerste Opera ervaring en voor voorlopig de laatste. We hebben Madama Butterfly gezien en daarna natuurljk nog op stap. Verder zijn we in Melbourne, Adelaide (overnachting, mijn vrije dag), Albany en Fremantle (Perth) – ook overnachting – geweest. In Perth hebben we 50 shades of gray gezien in de bios; we moeten toch een beetje up to date blijven over wat er speelt he ;) .. en de laatste haven van Australië hebben we gecanceld, want dat was een tenderhaven, maar daardoor kwamen we al ’s ochtends (26 feb)aan in Bali ipv smiddags en ook hier weer overnachting! Eindelijk geslaagd voor mn Buddha To Buddha zoektocht en ’s avonds wezen feesten. Bali is wel een geniale plaats om op stap te gaan, goed gefeest!! Vervolgens ook nog Semarang & Jakarta aangedaan in Indonesië, maar van die laatste haven niets meer gezien omdat ik ziek was ☹ De griep heerst momenteel aan boord en we varen in code rood. Dat houdt in extra sanitation, verscherpte hygiëne regels etc. Een avondje ben ik off duty geplaatst en moest ik in m’n cabin blijven, maar daar is Marleen niet zo goed in dus de volgende dag gelijk weer aan het werk; met in het achterhoofd ook houdende dat Singapore er aan kwam (4 & 5 maart) en ik daar graag op stap wilde. Dus me groot gehouden, volgestopt met medicijnen van de medical centre.. maar in Singapore voelde ik me nog steeds verrot.. dus helaas daar het stappen maar een avond overgeslagen ;) Ondertussen is het 11 maart voel ik me eindelijk weer goed! Dus gelijk de schade in gehaald van het missen van de fitness, ’t is weer tijd om er tegenaan te gaan.

Daarnaast is onze Corporate Manager van het hoofdkantoor nog bij ons aan boord geweest van Bali tm Singapore. Dus onze werktijden werden verhoogd, alles werd nauw bekeken want nu moest natuurlijk alles precies volgens het boekje gaan, maar gelukkig hebben we alles goed doorstaan. Ik heb mijn een op een gesprek met haar gehad om mijn toekomst met HAL te bespreken.. maar ik beslis wanneer ik thuis ben wat t gaat worden. Voor nu is het knop om, automatische piloot en zorgen dat ik m’n contract goed afrond hier. Merk dat ik alweer ruim 4 maand aan boord ben, dus dan raakt de pijp aardig leeg. Maar hee! Niet klagen; we hebben nog vele mooie havens te gaan!

Na Indonesië zijn we naar Kuala Lumpur geweest, waar ik natuurlijk de Petrosains torens heb bekeken, we zijn in Penang (Maleisië) geweest, waar ik ‘ sochtends even het plaatsje ben ingelopen en in India Town uit kwam – ik dacht toch echt dat we in Maleisië waren maar ach – en vervolgens Phuket!!! In Phuket heerlijk genoten van een massage van 1,5uur! Dat was echt even nodig!
Sinds gisteren zijn we in Myanmar (voormalig Burma) waar we maar liefst 2 nachten zijn. De HRM heeft crew tours georganiseerd dus gisteren ben ik mee geweest naar de Shwedagon Pagoda – grote boeddhistische tempels, echt de moeite waard om eens te googlen - Heb mijn ogen uitgekeken daar! En verder nog naar een bekende markt geweest en het centrum. Wat een apart land is dit, nog steeds erg geïsoleerd aangezien ze maar 3 miljoen bezoekers per jaar hebben en we liggen met het schip ook echt in de middle of nowhere! En daar bovenop is er ook nog eens een curfew voor iedereen die niet uit Indonesië of de Filipijnen komt; dat houdt in dat wij voor 22uur savonds binnen moeten zijn en het schip niet meer af mogen; of als je dat wel wil een visa moet aanvragen, maar dat heeft niemand gedaan. ’t Is een erg verpauperd land, onder ontwikkeld en zou er niet graag terug willen gaan. Enfin, wij hopen op een crewparty natuurlijk, maar dat mag niet omdat we nog steeds in code rood varen helaas. Maar denk dat we vanavond een onofficiële party hebben haha ;)

Morgen middag varen we hier weer weg, dan gaan we op weg naar Sri Lanka, dan Cochin (India) & overnachting Mumbai, gevolgd door Dubai, daarna zouden we naar Egypte gaan maar die havens zijn gecanceld dus gaan we naar Israël en tot slot Europa! Waar ons pap en mam me in Athene komen bezoeken waar we ook een overnachting hebben, en ons Twan hopelijk komt mee varen voor een paar dagen als het hoofdkantoor het verzoek goedkeurt! Het begint al af te tellen!! Mijn vlucht gegevens heb ik ook al binnen; 1 mei ben ik thuis.. ga alleen proberen of ik de tijden kan laten aanpassen zodat het in de ochtend al is en niet om 17uur ‘s middags.

Hopelijk gaat alles in NL ook goed, houd me maar op de hoogte!
Tot snel ☺

xx


  • 11 Maart 2015 - 16:35

    Mama:

    Lieve Marleen,
    Wat een fantastische bestemmingen heb je weer gehad! Mooie foto's hebben we gezien!
    En zijn de gasten de 114 nachten nog niet beu? Of begint het voor hun ook af te tellen?
    Wij doen dat zeer zeker, tot de 10e april in Athene en ondertussen: geniet en verzamel alles wat herinneringen gaan worden!
    Veel liefs en kus,
    Mama

  • 11 Maart 2015 - 17:47

    Maria P:

    hoi Marleen,

    Weer een heel mooi reisverslag. Nog fijne weken op de boot en veel plezier met je ouders en Twan.

    Groeten uit een lenteachtig Heeswijk.
    Maria.

  • 12 Maart 2015 - 16:12

    Je Vader:

    Hoi Marleen

    Je hebt weer mooie plaatjes gemaakten zo te lezen een hoop gezien.
    Blij dat je weer beter bent dan kun je weer zijn best genieten van al dat moois.
    Het ga je verder goed en tot in Athene.
    Heb er zin in.

    groetjes

  • 15 Maart 2015 - 14:53

    Nanja:

    Ha meis! Lekker even je update te lezen, jeezz wat een lijst havens werken jullie toch in korte tijd af zeg. Balen dat je ziek was, denk dat het heerst (ik hang ook te lellepoten, en druk in de 70urige werkweken met wijnmaken). Ben op alle plaatsen dusver zelf ook geweest :) maar Myanmar nog niet, maar ben ik juist heel nieuwsgierig naar...! Ik vlieg in-uit naar Hongkong volgend weekend, en dan terug naar Australië weer (ivm Visa) voor de laatste weken. Super leuk dat je fam. je straks weer even komt opzoeken. Ik hoop ook eerste week van mei weer naar NL te vliegen - Yay eindelijk wijntje samen na meer dan een jaar. xxx

  • 30 Maart 2015 - 12:13

    Rick:

    Hej Marleen,
    Keileuk om jouw ervaringen weer te kunnen lezen. Je zit wel op het goede moment aan de ander kant van de wereld. Hier is het weer nogal guur; de zomer schijnt nog ver weg te zijn. Bij jou zal het ongetwijfeld zonniger - en dus warmer - zijn.
    Tel de weken maar af en geniet nog van wat je gaat zien.
    Groetjes, ook van Christel!
    Rick.

  • 14 April 2015 - 21:27

    Astrid:

    Hoi Marleen zo te lezen en aan de foto's te zien maak je het goed. En kom je op vele mooie plaatsen. Was het gezellig met je ouders? En gaat het door dat Twan komt? Nog heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeswijk

Marleen

Actief sinds 28 Maart 2010
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 75208

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 30 April 2015

HAL contract 2

16 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Marleen goes Cruising

01 Mei 2012 - 31 December 2012

Afstuderen in Belgie!

15 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Monastir, Tunesië 2012

21 Oktober 2011 - 26 Oktober 2011

Valenciaa

31 Augustus 2010 - 08 April 2011

Marleen goes Caribbean for 7 months!!

01 April 2011 - 05 April 2011

Vakantie op Puerto Rico

31 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Field trip: Edinburgh

03 Juni 2009 - 12 Juni 2009

field trip

30 November 2007 - 30 November 2007

Stedentrip naar Praag

30 November 2006 - 30 November 2006

Wintersport met school

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: