Work Hard, Play Harder - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu Work Hard, Play Harder - Reisverslag uit Heeswijk, Nederland van Marleen Voets - WaarBenJij.nu

Work Hard, Play Harder

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Januari 2015 | Nederland, Heeswijk

Ten eerste natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar! Hopelijk is iedereen weer bijgekomen van de feestdagen ☺

Ook hier aan boord heb ik het nog gezellig gehad! Amerikanen vieren alleen Kerstavond & 1ste Kerstdag, dus zal nog in het kort vertellen hoe mijn 1ste Kerstdag (+ de rest van mijn ‘kerstvakantie’ is verlopen). Ik zat natuurlijk nog in de nachtdienst, dus toen ik om 8uur ‘s ochtends klaar was ben ik lekker naar m’n hut gegaan en eerst geskypt met ons thuis ☺. Zo waren we toch nog even allemaal samen! Vervolgens naar de gym geweest en toen heerlijk geslapen aangezien we toch op zee zaten. ‘S avonds hadden we nog een kerstborrel voor alle officieren en aansluitend diner. Dat was natuurlijk erg gezellig en ook leuk dat ik hier wel bij kon zijn! In de dagen erna heb ik een aantal leuke excursies gedaan;
In St. Thomas, onze 2de kerstdag ben ik last minute mee gegaan met een excursie op een party boot. De excursie was te weinig verkocht en daarom mocht er ook nog crew mee, dus dat was erg gezellig! Zo heb ik toch nog een witte kerst gehad, aangezien we een heel mooi wit strand hadden in St. John’s.
3de kerstdag lekker ontspannen aangedaan, samen met Olga & Gabrielle naar een heel mooi strand geweest op St. Kitts. En toen was het op ‘4de kerstdag’ tijd voor wat actie! Dus ik dacht laat ik me op geven voor een ‘boswandeling’; als toer escort ben ik wezen Ziplinen in Saint Lucia; super mooi om dat eens in een regenwoud te doen!
Vervolgens op ‘5de kerstdag’ ben ik samen met Olga mee geweest op een river tube excursie. Hier naartoe moesten we 45 minuten rijden, dus dan krijg je al aardig wat te zien van het eiland en vervolgens met een grote groep de rivier op!

Ik moet wel toegeven, voordat ik aan boord ging dacht ik echt al die caribbische havens zijn hetzelfde; overal strand en niet veel toe doen. Maar daar kom ik toch op terug. Ieder eiland heeft zijn eigen identiteit en niets is precies hetzelfde. Natuurlijk is het er lekker weer. Maar vooral zit er veel verschil in de rijkdom. Van de foto’s kennen we allemaal de mooie resorts waar het goed is geregeld. Maar als je bijvoorbeeld naar een excursie 45 minuten moet rijden krijg je toch ook een ander beeld te zien. Zo is er op sommige eilanden bijvoorbeeld veel vernield door orkanen die voorbij zijn geraasd in de afgelopen jaren en is er niet altijd geld om ’t weer op te bouwen. Het temperament van de mensen is zeker niet overal gelijk en ook de omgeving zelf hoe het eruit ziet. Van ruim bevolkte eilanden, tot eilanden waar alles verspreid is en er veel regenwoud te vinden is.

Door altijd de wal op te gaan en veel te doen begon ik wel te merken dat ik vort op m’n tandvlees ging lopen.. want slapen kwam ik haast niet meer aan toe en op t einde lag ik ook vort vaak ‘s nachts 2 uur te slapen in m’n bureaustoel tijdens m’n shift ;)
We zijn nog in Grenada & Guadeloupe geweest, maar daar was niet veel aan, dus maar kort buiten en dan lekker slapen. Maar de laatste dagen van de cruise dan ook gewoon lekker op het strand gelegen in Barbados, Sint Maarten en Puerto Rico ☺ Altijd leuk om weer even terug op mijn happy island te zijn!
Ohja nieuwjaars avond werd natuurlijk ook nog ergens gevierd, nu baalde ik eigenlijk nog wel meer dat ik in de nachtdienst zat ☹. Gelukkig begon de borrel voor de officers al om 22uur, dus dat was mijn champagne ontbijt haha! Hier even bij aanwezig geweest totdat ik om 23uur weer moest beginnen.. Natuurlijk is het tot middernacht niet druk en was de Night Audit Officer zo aardig om mij iets voor middennacht naar ’t theater te laten gaan; dus ben ik toch nog gezellig met collega’s geweest toen het moment daar was! Ondanks dit zo’n feestavond was zijn er helaas altijd mensen die komen klagen bij de Front Office.. Snappen jullie dat nou?! Naar mijn menig verpest je zo alleen maar je eigen vakantie als je om ieder klein mierenneukerij dingetje loopt te zeuren. Enfin. Had ik ook wat te doen..

Op 5 januari kwamen we weer aan in Fort Lauderdale; het einde van de kerstcruises. Van 4 op 5 januari vond mijn laatste nachtdienst plaats en op 5 januari kon ik ook nog een ‘normale dienst’ draaien. Poeh! Ik viel van m’n voeten af die dag! Is echt heftig om in een keer weer terug te switchen naar normale diensten. De dagen erna nog wel last gehad van een jetlag; om 4 uur ’s nachts was ik al weer naar m’n plafond aan het staren, - of ja plafond?! – het upperbed van mn stapelbed hehe.

Op 5 januari is dus de laatste cruise van mijn contract van start gegaan – heeeuj!!- de ‘ms Amsterdam 2015 World Cruise’ zoals die ook wel wordt genoemd. In 114 nachten maken we een rondje om de wereld zodat we op 30 april weer in Fort Lauderdale aankomen!
Ik ben nu dus weer geswitcht naar normale diensten; samen met Gabrielle ben ik Shift Coordinator. Hier zag /zie ik best tegen op; want nu ben ik weer naar voor geplaatst ipv het beantwoorden van de telefoon; en de desk vind ik gewoon echt niet leuk! Misschien omdat ik niet mijn eigen rooster kan maken, misschien vanwege het feit dat ik nu BOA heb (Bank Of America); duizend verschillende valuta in mijn cashfloat omdat wij de bank aan boord zijn en de mensen bij ons geld kunnen wisselen.. maar ook omdat Gabrielle en ik nu tegenovergestelde roosters van elkaar hebben en dus nooit meer samen naar buiten kunnen ☹ . Maar dit geeft ons wel de kans om die filipino’s eens in het gareel te krijgen!

Ik had verwacht dat de eerste 2 weken hectisch zouden zijn, maar dat viel eigenlijk best wel mee. We hebben ongeveer 1000 gasten aan boord, waarvan 80% de volle 114 dagen met ons mee varen.. de overige 200 wisselen, want je kan ook segmenten doen van de World Cruise. De kortste zo uit mijn hoofd is 3 weken; dus voor wie wat tijd over heeft.. !
Nu hebben we overigens zeker 2 man personeel op 1 gast, aangezien dat we ruim 600 man personeel aan boord hebben. – wat een luxe -.

Ondertussen is het 22 januari, en zijn we al 17 dagen aan het varen; tijdens deze 17 dagen ben ik maar 1x de wal op geweest! Er waren overigens ook maar 2 havens.. maar hebben alleen maar zeedagen gehad. Het is een tenderhaven vandaag, hopelijk kan ik zo nog even de wal op want had gister wel even een mental breakdownpoint na al deze zee dagen. Het is niet extra druk; maar af en toe moet je gewoon naar buiten om te luchten. Ik was zelfs aan het bedenken weer terug naar school te gaan straks.. hmm! Eens kijken of we er over een paar dagen nog zo over denken ;) We zijn nu in Frans Polynesie waar we 3 verschillende eilanden aandoen. Vandaag is Nuku Hiva, morgen zeedag, dan een overnight in Papeete waar ik op dag 2 ga duiken en het derde eiland is Bora Bora!
Daarna weer paar dagen zee en paar rare eilanden en dan komen we aan in Nieuw- Zeeland ☺ Ik sta er goed voor dus!

Dit was het weer, leuk dat jullie mn verhalen nog steeds lezen en nog leuker als er een berichtje wordt achter gelaten ;)

Liefs

Marleen

• 22 Januari 2015 - 21:45

Henriette:

Hoi Marleen
    weer een mooi verhaal. Via jullie mam en pap volgen we jou.
    Geniet van al het moois wat je tegenkomt. En lekker weer, jaloers op te worden. De tijd vliegt, Marleen nog een mooie tijd, blijf schrijven.
    Groetjes Henriette

• 22 Januari 2015 - 22:48

Mama:

Hoi lieve Marleen,
    Fijn dat we allemaal weer op de hoogte zijn van je grote reis.
    Mooi te lezen hoe je het maakt met alle perikelen van doen.
    We volgen je graag en wensen je een mooie tijd all a round the world!!!

Tot de volgende keer, lieve groet
    Mama XXX

• 23 Januari 2015 - 07:39

Je Vader:

Hee Marleen
    Het is weer een heel verhaal en mooi om te lezen.
    Ja je maakt het maar weer mee.
    Geniet er van en tot een volgende keer
    Groetjes

• 23 Januari 2015 - 11:33

Bep:

Hoi Marleen
    Leuk weer om je verhaal te lezen.
    Zo blijven we op de hoogte van jou belevenissen.
    Geniet en werkse,
    Groetjes van B&B xx

• 24 Januari 2015 - 05:41

Nanja:

Happy New Year lieve Marleen, goed weer even een update te lezen. Hier in Australië waren we er als een vd eersten bij natuurlijk - de vuurwerk show in Sydney was top. Interessant om te horen dat die 'Caribische eilanden' toch allemaal uniek zijn op z'n eigen manier, leuk dat je dat nu zelf kunt observeren. Haha, oh oh het Filipino personeel zorgt zo te horen voor wat kopzorgen, hopelijk heb je ze allemaal in het gareel inmiddels? Lekker vooruitzicht na het lange 'bootje varen' om straks Frans Polynesië te verkennen! Vanaf volgende week ga ik ook een 'tripje' maken, want mijn mama vliegt naar AU! xxx

• 27 Januari 2015 - 19:11

Astrid:

Hoi Marleen. Leuk om te lezen jouw belevenissen Maar je komt op mooi op vele verschillende plaatsen ondanks vele zeedagen. Geniet ervan al is het werk nu iets minder leuk. Wij hebben afgelopen zaterdag nog sneeuw gehad en als de voorspellingen kloppen deze week ook nog. Veel plezier Gr. Astrid

• 28 Januari 2015 - 17:01

Lisan :

Hoi Zus,

heel verhaal maar goed om te horen! Wel vermoeiend en soms frustrerend lijkt me, al die zeedagen.
    Kijken of je een keer goed wifi kan hebben als je aan wal bent :P want van de week was het niet veel haha.
    Ik hoef nog maar 2 dagen stage te lopen en dan zitten mijn 5 maanden er alweer op!

Liefs, je zusje

• 20 Februari 2015 - 13:02

Maria P:

Hoi Marleen,
    Mooi verhaal. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en ziet op je wereldreis.
    Wens je nog veel plezier.
    Groetjes Maria.

• 01 Maart 2015 - 23:08

Dorien:

hoi Marleen, hopelijk ben je ondertussen al weer wat meer aan wal geweest! Leuk om je verhalen te lezen. Geniet ervan, groetjes